Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ways of using guerrilla marketing in SMEs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F14%3APU110733" target="_blank" >RIV/00216305:26510/14:PU110733 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1200" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1200</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1200" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.1200</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ways of using guerrilla marketing in SMEs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Marketing communication has become more important than ever before because of the building strong relationships with customers. Relationship marketing should be basis for SMEs be able to be competitive and successful. The paper provides an overview of current trends of using guerrilla marketing communication especially in large enterprises and their influence for SMEs. Theoretical background from the area of guerrilla marketing communication supports this approach with data from primary research collected by the authors. Adequate guerrilla campaigns could create acceptable background for effective marketing. The objective of this research is to verify intensity dependence of guerrilla marketing in connection with gender of the customer and identify possible trend of guerrilla marketing campaigns in SMEs. The research was aimed at random chosen group of young people in the Czech Republic. The result of the research can be used for the companies that operate in the Czech or Central European market especially in the area of beverages, food, sport/entertainment and beauty products.

  • Název v anglickém jazyce

    Ways of using guerrilla marketing in SMEs

  • Popis výsledku anglicky

    Marketing communication has become more important than ever before because of the building strong relationships with customers. Relationship marketing should be basis for SMEs be able to be competitive and successful. The paper provides an overview of current trends of using guerrilla marketing communication especially in large enterprises and their influence for SMEs. Theoretical background from the area of guerrilla marketing communication supports this approach with data from primary research collected by the authors. Adequate guerrilla campaigns could create acceptable background for effective marketing. The objective of this research is to verify intensity dependence of guerrilla marketing in connection with gender of the customer and identify possible trend of guerrilla marketing campaigns in SMEs. The research was aimed at random chosen group of young people in the Czech Republic. The result of the research can be used for the companies that operate in the Czech or Central European market especially in the area of beverages, food, sport/entertainment and beauty products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM 2014)

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    268-274

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380495700034