Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ETHICAL CERTIFICATION IN THE SPANISH AGRIFOOD INDUSTRY: AN ALTERNATIVE PARADIGM?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU120772" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU120772 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.akademiai.com/doi/abs/10.1556/204.2016.38.3.8" target="_blank" >http://www.akademiai.com/doi/abs/10.1556/204.2016.38.3.8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1556/204.2016.38.3.8" target="_blank" >10.1556/204.2016.38.3.8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ETHICAL CERTIFICATION IN THE SPANISH AGRIFOOD INDUSTRY: AN ALTERNATIVE PARADIGM?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The agrifood sector belongs to traditional industries often supported by the national governments. The quality of the output is directly related to human health and, therefore, several initiatives within the EU have been introduced. These initiatives support the consciousness of the broad public, including the individual agrifood businesses. Besides the marketing standards, geographical indications and organic farming, there are also national and private certification schemes. All these tendencies aim to promote the socio-ethical principles of the business to support the non-monetary issues related to the agrifood sector. This paper provides a closer exploration of the socio-ethical aspects of companies in the Spanish agrifood sector. Any awareness of these principles in the daily business routine can be considered as a potential competitive advantage for an individual company. The objective of the paper is to examine whether there are significant differences among individual sub-industries within the Spanish agrifood sector in terms of social and ethical aspects. A sample of 66,047 different agrifood companies in the year 2012 was examined. Results of empirical tests prove that there are significant differences between the agricultural producers, manufacturers, wholesalers, and retailers.

  • Název v anglickém jazyce

    ETHICAL CERTIFICATION IN THE SPANISH AGRIFOOD INDUSTRY: AN ALTERNATIVE PARADIGM?

  • Popis výsledku anglicky

    The agrifood sector belongs to traditional industries often supported by the national governments. The quality of the output is directly related to human health and, therefore, several initiatives within the EU have been introduced. These initiatives support the consciousness of the broad public, including the individual agrifood businesses. Besides the marketing standards, geographical indications and organic farming, there are also national and private certification schemes. All these tendencies aim to promote the socio-ethical principles of the business to support the non-monetary issues related to the agrifood sector. This paper provides a closer exploration of the socio-ethical aspects of companies in the Spanish agrifood sector. Any awareness of these principles in the daily business routine can be considered as a potential competitive advantage for an individual company. The objective of the paper is to examine whether there are significant differences among individual sub-industries within the Spanish agrifood sector in terms of social and ethical aspects. A sample of 66,047 different agrifood companies in the year 2012 was examined. Results of empirical tests prove that there are significant differences between the agricultural producers, manufacturers, wholesalers, and retailers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Society and Economy

  • ISSN

    1588-9726

  • e-ISSN

    1588-970X

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    399-412

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84986203490