Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethical certification: Between competitive advantage and new enterprise's values

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43909403" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43909403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethical certification: Between competitive advantage and new enterprise's values

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to provide a contribution to explore the socio-ethical aspects of companies in Spanish agrifood sector. Besides the food safety and quality requirements, there are initiatives to promote socio-ethical principles of the business to support the non-monetary issues related to the agrifood sector. Any awareness of socio-ethical principles in the daily business routine can be considered as a potential competitive advantage for individual company. The objective of the paper was to examine whether there are significant differences among individual industries within the Spanish agrifood sector in terms of social and ethical aspects. A sample of 66,047 different agrifood companies in the year 2012 was examined. Results of both empirical tests prove that at least one industry category stochastically dominates another industry category and therefore, the differences may originate from the social and ethical consciousness of individual company.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical certification: Between competitive advantage and new enterprise's values

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to provide a contribution to explore the socio-ethical aspects of companies in Spanish agrifood sector. Besides the food safety and quality requirements, there are initiatives to promote socio-ethical principles of the business to support the non-monetary issues related to the agrifood sector. Any awareness of socio-ethical principles in the daily business routine can be considered as a potential competitive advantage for individual company. The objective of the paper was to examine whether there are significant differences among individual industries within the Spanish agrifood sector in terms of social and ethical aspects. A sample of 66,047 different agrifood companies in the year 2012 was examined. Results of both empirical tests prove that at least one industry category stochastically dominates another industry category and therefore, the differences may originate from the social and ethical consciousness of individual company.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7509-342-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    618-627

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 3. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000380464000068