Ethical certification: Between competitive advantage and new enterprise's values
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43909403" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43909403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf" target="_blank" >https://ece.pefka.mendelu.cz/sites/default/files/imce/ece_2015_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethical certification: Between competitive advantage and new enterprise's values
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to provide a contribution to explore the socio-ethical aspects of companies in Spanish agrifood sector. Besides the food safety and quality requirements, there are initiatives to promote socio-ethical principles of the business to support the non-monetary issues related to the agrifood sector. Any awareness of socio-ethical principles in the daily business routine can be considered as a potential competitive advantage for individual company. The objective of the paper was to examine whether there are significant differences among individual industries within the Spanish agrifood sector in terms of social and ethical aspects. A sample of 66,047 different agrifood companies in the year 2012 was examined. Results of both empirical tests prove that at least one industry category stochastically dominates another industry category and therefore, the differences may originate from the social and ethical consciousness of individual company.
Název v anglickém jazyce
Ethical certification: Between competitive advantage and new enterprise's values
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to provide a contribution to explore the socio-ethical aspects of companies in Spanish agrifood sector. Besides the food safety and quality requirements, there are initiatives to promote socio-ethical principles of the business to support the non-monetary issues related to the agrifood sector. Any awareness of socio-ethical principles in the daily business routine can be considered as a potential competitive advantage for individual company. The objective of the paper was to examine whether there are significant differences among individual industries within the Spanish agrifood sector in terms of social and ethical aspects. A sample of 66,047 different agrifood companies in the year 2012 was examined. Results of both empirical tests prove that at least one industry category stochastically dominates another industry category and therefore, the differences may originate from the social and ethical consciousness of individual company.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise and Competitive Environment: Conference Proceedings
ISBN
978-80-7509-342-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
618-627
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000380464000068