Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility in Commercial Banking - A Case Study from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43871360" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43871360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cjournal.cz/files/163.pdf" target="_blank" >http://www.cjournal.cz/files/163.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility in Commercial Banking - A Case Study from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of corporate social responsibility is not new in the banking sector but nowadays it becomes highly topical since the crisis has significantly highlighted the need for integration of moral principles in the banking business. Knowledge of business practice indicates the fact that the acceptance of principles of moral business is not integrated into management decisions of companies. It cannot be also accepted that self-regulatory instruments of companies such as CSR will be effective. Existingexperience with the implementation of CSR and ethical principles in the banking sector lead to the opinion that the social responsibility of banks and ethics in banking sector are perceived as an appropriate marketing tool for public communication and are not integrated into policies of individual commercial banks. Experience with the crisis demonstrated that there is a lack of moral principles of managers? decisions. The aim of this article is to introduce theoretical aspects of CSR in

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility in Commercial Banking - A Case Study from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of corporate social responsibility is not new in the banking sector but nowadays it becomes highly topical since the crisis has significantly highlighted the need for integration of moral principles in the banking business. Knowledge of business practice indicates the fact that the acceptance of principles of moral business is not integrated into management decisions of companies. It cannot be also accepted that self-regulatory instruments of companies such as CSR will be effective. Existingexperience with the implementation of CSR and ethical principles in the banking sector lead to the opinion that the social responsibility of banks and ethics in banking sector are perceived as an appropriate marketing tool for public communication and are not integrated into policies of individual commercial banks. Experience with the crisis demonstrated that there is a lack of moral principles of managers? decisions. The aim of this article is to introduce theoretical aspects of CSR in

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-1728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    50-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus