Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Market Attractiveness Classification of European Union Countries for Establishing Logistics Centres

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU120944" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU120944 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vse.cz/aop/554" target="_blank" >https://www.vse.cz/aop/554</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/j.aop.554" target="_blank" >10.18267/j.aop.554</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Market Attractiveness Classification of European Union Countries for Establishing Logistics Centres

  • Popis výsledku v původním jazyce

    At present, enterprises are forced to serve their customers as quickly as possible if they want to succeed on turbulent global markets. Enterprises are looking for regions with high-quality infrastructure where they can establish new logistics centres that enable enterprises to serve their customers quickly. This paper focuses on the segmentation of the European Union market for enterprises that are willing to set up logistics centres in order to be able to distribute products fluently and more quickly to their customers in Europe. An agglomerative hierarchical clustering algorithm was used and Ward’s criterion applied for the purposes of market segmentation. A Logistic Performance Index and the indicator Dealing with Construction Permits were used as two relevant dimensions reflecting the market attractiveness of identified clusters. Based on the given statistical output, fundamental marketing concepts were formulated for each cluster composed of EU countries with similar characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Market Attractiveness Classification of European Union Countries for Establishing Logistics Centres

  • Popis výsledku anglicky

    At present, enterprises are forced to serve their customers as quickly as possible if they want to succeed on turbulent global markets. Enterprises are looking for regions with high-quality infrastructure where they can establish new logistics centres that enable enterprises to serve their customers quickly. This paper focuses on the segmentation of the European Union market for enterprises that are willing to set up logistics centres in order to be able to distribute products fluently and more quickly to their customers in Europe. An agglomerative hierarchical clustering algorithm was used and Ward’s criterion applied for the purposes of market segmentation. A Logistic Performance Index and the indicator Dealing with Construction Permits were used as two relevant dimensions reflecting the market attractiveness of identified clusters. Based on the given statistical output, fundamental marketing concepts were formulated for each cluster composed of EU countries with similar characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vědecký sborník

  • ISSN

    0572-3043

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    05/2016

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus