Value perception of outdoor brands in the Czech republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU122130" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU122130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/MARKETING-IDENTITY_BRANDS-WE-LOVE_PART-1.pdf" target="_blank" >http://fmk.sk/download/konferencie/Marketing%20Identity/MARKETING-IDENTITY_BRANDS-WE-LOVE_PART-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Value perception of outdoor brands in the Czech republic
Popis výsledku v původním jazyce
Paper is focused on value, which is perceived by customer in segment of outdoor clothes in Czech Republic. Possibility of increasing perception of brand value by customer is main topic of the paper. According to our findings, this increasing of perceiving value is made by customers’ feedback, usage knowledge of customers and users and connection brand of outdoor clothes with country of origin. The empirical evidence is based on a quantitative data, questionnaire, on which 196 persons participated. For the analysis of gained data there was used correspondence analysis with validation technique based on chi-square nonparametric tests and for transparent representation of the structure of dependence and interpretation is used symmetric correspondence map.
Název v anglickém jazyce
Value perception of outdoor brands in the Czech republic
Popis výsledku anglicky
Paper is focused on value, which is perceived by customer in segment of outdoor clothes in Czech Republic. Possibility of increasing perception of brand value by customer is main topic of the paper. According to our findings, this increasing of perceiving value is made by customers’ feedback, usage knowledge of customers and users and connection brand of outdoor clothes with country of origin. The empirical evidence is based on a quantitative data, questionnaire, on which 196 persons participated. For the analysis of gained data there was used correspondence analysis with validation technique based on chi-square nonparametric tests and for transparent representation of the structure of dependence and interpretation is used symmetric correspondence map.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing identity 2016: Brands we love - part II.
ISBN
978-80-8105-841-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
209-218
Název nakladatele
University of SS. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
8. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000405153400021