Faktory úspěchu českých „born globals“ podniků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU122181" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU122181 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Faktory úspěchu českých „born globals“ podniků
Popis výsledku v původním jazyce
Cíle článku– Cílem článku je analyzovat pojem „faktory úspěchu“ z pohledu akademického zkoumání i seřazení žebříčku úspěšnosti na poli obchodním. Práce zkoumá, zdali existuje jednotný rámec, který by definovat „faktory úspěchu,“ či jednotná kritéria na hodnocení úspěchu. Práce se zaměřuje na podniky „born globals.“ Po důkladné rešerši a analýze vytipovaných společností, předkládá analýzu faktorů úspěchu u společnosti SkyPicker.com s.r.o., nyní pod názvem Kiwi.com, která splňuje definici „born globals.“ Metodologie- Použitá metodologie se sestává ze strukturovaného sběru dat ve formě zpřehlednění vědecké literatury vztahujících se k tématu mezinárodních společností, mezinárodního působení společností a faktoru úspěchu. Na základě analýzy těchto sekundárních dat je provedena rešerše a výběr vhodné mezinárodní společnosti, která by splňovala definici „born global“ firmy a zároveň měla výrazný zahraniční přesah. Následuje analýza interních dokladů, výročních zpráv a závěrečných zpráv vybrané společnosti. Neméně důležitá je použitá metoda analýzy primárních dat, která analyzuje vybranou společnost a využívá případovou studii, jakožto kvalitativní vědeckou metodu vedoucí k získání reálného kontextu při důkladném zkoumání jediného subjektu. Práce využívá metody syntézy, indukce a dedukce. Vědecký cíl – Vědecký cíl je analýza akademických prací, které definují pojem „faktory úspěchu“ a zkoumání jejich možné implementace na firmy typu „born globals.“ Na základě rozboru případové studie úspěšné firmy, která definici splňuje, se práce pokusí najít doporučení a sestavit model pro další podniky. Zjištění – Vědecká práce, která je výsledkem rešerše téměř 200 akademických prací (Giedre, 2015), ukazuje, že práce zcela postrádají jednotný a systematický přístup k řešení aspektu úspěchu firem v mezinárodním prostředí. V rámci kritické analýzy se v případové studii konkrétního podniku udělal rozbor 7 S faktorů, SLEPT analýzu a Porterovu analýzu pěti sil se záměrem odhalit faktory
Název v anglickém jazyce
Success factors of the Czech "born globals" enterprises
Popis výsledku anglicky
The objectives of the article — the aim of the article is to analyse the concept of "success factors" from the perspective of academic examination and the sort of success in the field of business rankings. The paper examines whether there is a single framework which would define "success factors" or uniform criteria on the evaluation of success. The work focuses on enterprises ' born globals '. After thorough research and analysis of selected companies, presents an analysis of the factors of success for the company SkyPicker.com s.r.o., now under the name of Kiwi.com, which meets the definition of "born globals". Methodology-methodology used consists of a structured collection of data in the form of help clarify the scientific literature related to the topic of international companies, international companies and the exposure factor of success. Based on the analysis of these secondary data research is performed and the choice of appropriate international companies, that would meet the definition of a "born global" companies and at the same time have a significant foreign interference. The following is an analysis of the internal documents, annual reports and final reports of the selected company. No less important is the method used for the analysis of primary data that analyzes the selected company and uses the case study, as a qualitative scientific method leading to a thorough examination of the real context when a single entity. The work uses methods of synthesis, induction and deduction. The scientific goal of the scientific objective is the analysis of academic papers that define the concept of "success factors" and investigating their possible implementation on the company type "born globals". On the basis of an analysis of a case study of a successful company that meets the definition, the work attempts to find recommendations and build a model for other businesses. Findings-scientific work which is the result of a search of nearly 200 academic papers (
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Workshop specifického výzkumu 2016
ISBN
978-80-214-5472-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
111
Strana od-do
54-67
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
FP VUT v Brně
Datum konání akce
9. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—