Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

It utilization rate when determining corporate strategic goals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F17%3APU124343" target="_blank" >RIV/00216305:26510/17:PU124343 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dk.upce.cz/handle/10195/69591" target="_blank" >https://dk.upce.cz/handle/10195/69591</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    It utilization rate when determining corporate strategic goals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article assesses current level of the information support tools for a specific area of the corporate process. Under this area we understand strategic planning and determination of corporate strategic goals. The mentioned area is perceived quite differently by the plant owner than for instance employee of the same company. But the fact is that this area is the major axis that passes through the entire corporate structure and, if set correctly, it is the very key to success and especially to long-term development and stability of the company. From the historical point of view, creation of corporate strategic objectives was a certain foretelling from the crystal ball for a number of managers, depending on the corporate life cycle phase, or stereotypical raising the goals. Based on this way created corporate strategic goals, it is not surprising that fulfilment of these objectives reflects the reality rather by accident in many cases. Creating truly realistic strategic goals of the company with respect to its life cycle is a much more complex process and therefore one wonders at the low level of responsibility applied by certain managers to it.

  • Název v anglickém jazyce

    It utilization rate when determining corporate strategic goals

  • Popis výsledku anglicky

    This article assesses current level of the information support tools for a specific area of the corporate process. Under this area we understand strategic planning and determination of corporate strategic goals. The mentioned area is perceived quite differently by the plant owner than for instance employee of the same company. But the fact is that this area is the major axis that passes through the entire corporate structure and, if set correctly, it is the very key to success and especially to long-term development and stability of the company. From the historical point of view, creation of corporate strategic objectives was a certain foretelling from the crystal ball for a number of managers, depending on the corporate life cycle phase, or stereotypical raising the goals. Based on this way created corporate strategic goals, it is not surprising that fulfilment of these objectives reflects the reality rather by accident in many cases. Creating truly realistic strategic goals of the company with respect to its life cycle is a much more complex process and therefore one wonders at the low level of responsibility applied by certain managers to it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

    1804-8048

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    24

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    31-42

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus