Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of financial performance of outdoor wear producers on brand perception of consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F18%3APU126192" target="_blank" >RIV/00216305:26510/18:PU126192 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0702/papers/A_milichovsky.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0702/papers/A_milichovsky.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of financial performance of outdoor wear producers on brand perception of consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financial performance of company is considered as one of the most crucial area, on which companies focus on. Similar approach is in field of outdoor wear production. Contribution is focused on finding, which financial indicators are key for the outdoor wear producers in connection with perception by final customers in Czech Republic. According to our findings it is obvious that companies use profit indicators mainly medium and large size, and in western and northern regions of Europe. Empirical evidence was realised in two groups: (1) companies, (2) customers. For analysis of companies there were used data from 4996 subject. For customers’ analysis there was employed questionnaire survey, on which participated 292 persons. For the analysis of gained data there was factor analysis and correspondence analysis with validation technique based on chi-square nonparametric tests and for transparent representation of the structure of dependence and interpretation is used symmetric correspondence map.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of financial performance of outdoor wear producers on brand perception of consumers

  • Popis výsledku anglicky

    Financial performance of company is considered as one of the most crucial area, on which companies focus on. Similar approach is in field of outdoor wear production. Contribution is focused on finding, which financial indicators are key for the outdoor wear producers in connection with perception by final customers in Czech Republic. According to our findings it is obvious that companies use profit indicators mainly medium and large size, and in western and northern regions of Europe. Empirical evidence was realised in two groups: (1) companies, (2) customers. For analysis of companies there were used data from 4996 subject. For customers’ analysis there was employed questionnaire survey, on which participated 292 persons. For the analysis of gained data there was factor analysis and correspondence analysis with validation technique based on chi-square nonparametric tests and for transparent representation of the structure of dependence and interpretation is used symmetric correspondence map.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    2464-6733

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    144-149

  • Kód UT WoS článku

    000440788500030

  • EID výsledku v databázi Scopus