Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of the Automotive Service Centre Network for New Entrants into Czech and Slovak Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F18%3APU128876" target="_blank" >RIV/00216305:26510/18:PU128876 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of the Automotive Service Centre Network for New Entrants into Czech and Slovak Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The automotive sector is the main driver of industry in both the Slovak and Czech economies. In recent years, rapid and substantive changes have been seen in the development of automotive distribution channels in the Slovak and Czech Republics and this trend can be expected in the future as well. The purpose of this paper is to present a new approach to determine the optimal location of service centres for customers of the automotive industry. The method proposed maximizes a weighted customer utility in terms of density of car-owning residents and the travel distance they need to overcome to reach the nearest station. The application of the proposed method allows automotive companies which are planning to enter new markets to create an optimal distribution network of service centres for customers in the Slovak and Czech Republics. The optimization model approximates the correct number of service centres according to evidence from other countries in the European Union and calculates their optimal spatial placing based on various criteria.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of the Automotive Service Centre Network for New Entrants into Czech and Slovak Markets

  • Popis výsledku anglicky

    The automotive sector is the main driver of industry in both the Slovak and Czech economies. In recent years, rapid and substantive changes have been seen in the development of automotive distribution channels in the Slovak and Czech Republics and this trend can be expected in the future as well. The purpose of this paper is to present a new approach to determine the optimal location of service centres for customers of the automotive industry. The method proposed maximizes a weighted customer utility in terms of density of car-owning residents and the travel distance they need to overcome to reach the nearest station. The application of the proposed method allows automotive companies which are planning to enter new markets to create an optimal distribution network of service centres for customers in the Slovak and Czech Republics. The optimization model approximates the correct number of service centres according to evidence from other countries in the European Union and calculates their optimal spatial placing based on various criteria.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

    1804-8048

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    43

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    196-207

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057823114