Obchodní model jako inovační nástroj ve světě digitalizace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU135409" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU135409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.konference.fbm.vutbr.cz/workshop/useruploads/files/sbornik/Sborn%C3%ADk%20workshopu_2019.pdf" target="_blank" >https://www.konference.fbm.vutbr.cz/workshop/useruploads/files/sbornik/Sborn%C3%ADk%20workshopu_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Obchodní model jako inovační nástroj ve světě digitalizace
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto článku je specifikovat obchodní modely a jejich použití, když společnosti vstupují na zahraniční trhy. Nedílnou součástí je i digitalizace dnešního světa, včetně obchodních modelů. Účelem článku je zmapovat úroveň znalostí o obchodních modelech, dopadech digitalizace na ně a toho, jak společnosti vstupují konkrétně na německý trh z pohledu obchodních modelů. Cílem tohoto článku je porovnat pojem obchodního modelu jako takového, jeho využití a přístup k digitalizaci. Porovnáním literárních rešerší se autor zaměří na obchodní model Canvas, který splňuje kritéria pro vstup na zahraniční trhy a jeho strukturu. Používá jej jako „vítěze“ mezi ostatními modely. Purpose of the article: Cílem tohoto článku je specifikovat obchodní modely na základě literárních rešerší. Specifikace významu pojmu business model v českém pojetí. Nedílnou součástí je i digitalizace dnešního světa, včetně obchodních modelů. Účelem článku je zmapovat úroveň znalostí o obchodních modelech, dopadech digitalizace na ně. Methodology/methods: Literární přehled včetně srovnání autorových názorů na používání obchodních modelů, jejich inovace a adaptace pod vlivem digitalizace. Z pohledu na vytváření vlastních obchodních modelů, zkoumání oblastí znalostí a možných způsobů vstupu na zahraniční trhy. Porovnat názory autora dle konceptu obchodního modelu jako takového, jeho využití a přístup k digitalizaci. Zaměření na tuto oblast může vést k budoucímu výzkumu. Vzhledem k tomu, že je nezbytné určit relevanci potenciálního obchodního modelu, je třeba zkoumat specifikaci příslušných obchodních modelů, které lze získat. K dosažení tohoto cíle bylo nutné zvolit přístup k dosažení těchto cílů: 1. Přehled relevantní literatury se zaměřením na obchodní modely; 2. Vyvodit závěry na základě průzkumu. K dosažení výše uvedených cílů bylo nutné provést analýzu vybraných článků, studií a dalších publikací, které jsou součástí vědeckých databází. Scientific aim: Hodnocení autorských názorů a názorů na používá
Název v anglickém jazyce
Business model as an innovative tool in the world of digitization
Popis výsledku anglicky
The purpose of this article is to specify business models and their use when companies enter foreign markets. An integral part is the digitization of today's world, including business models. The purpose of the article is to map the level of knowledge about business models, the impact of digitization on them and how companies are entering the German market specifically from the perspective of business models. The aim of this article is to compare the concept of the business model itself, its use and approach to digitization. By comparing literature searches, the author focuses on the Canvas business model that meets the criteria for entering foreign markets and its structure. He uses it as a “winner” among other models. Purpose of the article: The purpose of this article is to specify business models based on literature searches. Specification of the meaning of the term business model in the Czech concept. An integral part is the digitalization of today's world, including business models. The purpose of this article is to map the level of knowledge about business models and the impact of digitization on them. Methodology / methods: Literature review including comparison of the author's opinions on the use of business models, their innovation and adaptation under the influence of digitization. From the perspective of creating their own business models, exploring areas of knowledge and possible ways of entering foreign markets. Compare author's views by concept business model itself, its use and approach to digitization. Focusing on this area can lead to future research. Since it is necessary to determine the relevance of a potential business model, it is necessary to examine the specification of the relevant business models that can be obtained. To achieve this, it was necessary to adopt an approach to achieve the following objectives: 1. Review of relevant literature focusing on business models; 2. Draw conclusions from the survey. To achieve the above objectives, i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Workshop specifického výzkumu 2019
ISBN
978-80-214-5835-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
32-45
Název nakladatele
Fakulta podnikatelská, Vysoké Učení Technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
FP VUT v Brně
Datum konání akce
6. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—