Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business models, strategy and innovation in the new world of digitization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F20%3APU135576" target="_blank" >RIV/00216305:26510/20:PU135576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.littera-scripta.com/business-models-strategy-and-innovation-in-the-new-world-of-digitization/" target="_blank" >https://www.littera-scripta.com/business-models-strategy-and-innovation-in-the-new-world-of-digitization/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36708/Littera_Scripta2020/1/2" target="_blank" >10.36708/Littera_Scripta2020/1/2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business models, strategy and innovation in the new world of digitization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to specify the business models and their use when companies enter to foreign markets. An integral part of this is the digitization of today ́s world, including business models. The purpose of the article is to map the level of knowledge about business models, the impact of digitization on them and how companies to enter specifically German market from business models point of view. The aim of this article is to compare concept of business model as such, its use and access to digitization. By comparing literary revisions, the author will focus on the Canvas business model, which meets the criteria for entering the foreign markets and its structure and uses it as a “winner” among other models. According to results, it is necessary to prepare internal corporate environment in context to digitization, when trades enter to unknown foreign markets.

  • Název v anglickém jazyce

    Business models, strategy and innovation in the new world of digitization

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to specify the business models and their use when companies enter to foreign markets. An integral part of this is the digitization of today ́s world, including business models. The purpose of the article is to map the level of knowledge about business models, the impact of digitization on them and how companies to enter specifically German market from business models point of view. The aim of this article is to compare concept of business model as such, its use and access to digitization. By comparing literary revisions, the author will focus on the Canvas business model, which meets the criteria for entering the foreign markets and its structure and uses it as a “winner” among other models. According to results, it is necessary to prepare internal corporate environment in context to digitization, when trades enter to unknown foreign markets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Littera Scripta

  • ISSN

    1805-9112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus