Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Review of Research on Sustainable Education Influenced by the COVID-19 Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F21%3APU142148" target="_blank" >RIV/00216305:26510/21:PU142148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.cetjournal.it/cet/21/88/164.pdf" target="_blank" >https://www.cetjournal.it/cet/21/88/164.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3303/CET2188164" target="_blank" >10.3303/CET2188164</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Review of Research on Sustainable Education Influenced by the COVID-19 Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID-19 pandemic has a significant impact on human life from social, economic, and environmental aspects globally. The educational dimension has also been affected in schools’ regular functioning, with the temporary closure of educational institutions and the disruption of face-to-face classes. Research that focuses on sustainable education during the COVID-19 pandemic is growing. There needs to be new knowledge and innovation to turn these challenging conditions into opportunities to reshape higher education. This study aims to review research in sustainable education during the COVID-19 pandemic, categorise the study, and identify the research trends and gaps. A systematic literature review is used as a methodology to attain the research objective. The results contribute to researchers providing potential topics that need to be further analysed. For practices, this study will help educators identify the opportunities and advance the implementation of sustainable education systems during the COVID-19 pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    Review of Research on Sustainable Education Influenced by the COVID-19 Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID-19 pandemic has a significant impact on human life from social, economic, and environmental aspects globally. The educational dimension has also been affected in schools’ regular functioning, with the temporary closure of educational institutions and the disruption of face-to-face classes. Research that focuses on sustainable education during the COVID-19 pandemic is growing. There needs to be new knowledge and innovation to turn these challenging conditions into opportunities to reshape higher education. This study aims to review research in sustainable education during the COVID-19 pandemic, categorise the study, and identify the research trends and gaps. A systematic literature review is used as a methodology to attain the research objective. The results contribute to researchers providing potential topics that need to be further analysed. For practices, this study will help educators identify the opportunities and advance the implementation of sustainable education systems during the COVID-19 pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF15_003%2F0000456" target="_blank" >EF15_003/0000456: Laboratoř integrace procesů pro trvalou udržitelnost</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Chemical Engineering Transactions

  • ISSN

    2283-9216

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    88

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    985-990

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85122517741