Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systematic Review of New Trends of SMEs Marketing Strategy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F21%3APU143346" target="_blank" >RIV/00216305:26510/21:PU143346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://conferences.euba.sk/merkur/images/proceedings/merkur_2021.pdf" target="_blank" >https://conferences.euba.sk/merkur/images/proceedings/merkur_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Systematic Review of New Trends of SMEs Marketing Strategy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new market environment due to the Covid-19 pandemic is affecting the performance of global SMEs. It is necessary for them to adapt their marketing strategy to the situation in order to increase their competitiveness in the global market. Since the beginning of the pandemic, SMEs have had to react to these circumstances and, as a result, the number of secondary sources related to this topic has increased. Data is obtained based on research of secondary sources, which are systematically and critically reviewed and compared. The aim is to provide an overview of current trends and to identify potential areas for further research on SMEs' approach to marketing strategy and its transformation due to threats and opportunities arising from the external environment. The findings give us a direction for further research and shows potential critical areas for SMEs competitiveness in the global marketplace.

  • Název v anglickém jazyce

    Systematic Review of New Trends of SMEs Marketing Strategy

  • Popis výsledku anglicky

    The new market environment due to the Covid-19 pandemic is affecting the performance of global SMEs. It is necessary for them to adapt their marketing strategy to the situation in order to increase their competitiveness in the global market. Since the beginning of the pandemic, SMEs have had to react to these circumstances and, as a result, the number of secondary sources related to this topic has increased. Data is obtained based on research of secondary sources, which are systematically and critically reviewed and compared. The aim is to provide an overview of current trends and to identify potential areas for further research on SMEs' approach to marketing strategy and its transformation due to threats and opportunities arising from the external environment. The findings give us a direction for further research and shows potential critical areas for SMEs competitiveness in the global marketplace.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Merkúr 2021 : Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists

  • ISBN

    978-80-225-4909-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    283-292

  • Název nakladatele

    Vydavateľstvo EKONÓM, University of Economics in Bratislava

  • Místo vydání

    Bratislava, Slovak Republic

  • Místo konání akce

    Faculty of Commerce, University of Economics in

  • Datum konání akce

    10. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku