Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluative Framework for Digital Competitiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009002" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009002 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_2" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluative Framework for Digital Competitiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To stand out and face the growing demand from customers to obtain products and services online, several SMEs are implementing digital transformation strategies. It became evident that many factors other than technology are required to ensure the digital transformation‘s completion and success. However, the global pandemic of Covid-19 showed that many SMEs struggle significantly to implement Internet and online platforms into their strategies to achieve a decent level of e-commerce competitiveness. In this chapter, we combine secondary information, opinions of experts in online marketing, and the experience of SMEs to identify which factors affect the capacity of businesses to embrace the digital environment. Based on these findings, we propose an evaluative framework allowing business to assess their current level of e-commerce readiness.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluative Framework for Digital Competitiveness

  • Popis výsledku anglicky

    To stand out and face the growing demand from customers to obtain products and services online, several SMEs are implementing digital transformation strategies. It became evident that many factors other than technology are required to ensure the digital transformation‘s completion and success. However, the global pandemic of Covid-19 showed that many SMEs struggle significantly to implement Internet and online platforms into their strategies to achieve a decent level of e-commerce competitiveness. In this chapter, we combine secondary information, opinions of experts in online marketing, and the experience of SMEs to identify which factors affect the capacity of businesses to embrace the digital environment. Based on these findings, we propose an evaluative framework allowing business to assess their current level of e-commerce readiness.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing

  • ISBN

    9783030931308

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    27-55

  • Počet stran knihy

    239

  • Název nakladatele

    Springer Nature

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly