Evaluative Framework for Digital Competitiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F21%3A00009002" target="_blank" >RIV/46747885:24310/21:00009002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-93131-5_2" target="_blank" >10.1007/978-3-030-93131-5_2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluative Framework for Digital Competitiveness
Popis výsledku v původním jazyce
To stand out and face the growing demand from customers to obtain products and services online, several SMEs are implementing digital transformation strategies. It became evident that many factors other than technology are required to ensure the digital transformation‘s completion and success. However, the global pandemic of Covid-19 showed that many SMEs struggle significantly to implement Internet and online platforms into their strategies to achieve a decent level of e-commerce competitiveness. In this chapter, we combine secondary information, opinions of experts in online marketing, and the experience of SMEs to identify which factors affect the capacity of businesses to embrace the digital environment. Based on these findings, we propose an evaluative framework allowing business to assess their current level of e-commerce readiness.
Název v anglickém jazyce
Evaluative Framework for Digital Competitiveness
Popis výsledku anglicky
To stand out and face the growing demand from customers to obtain products and services online, several SMEs are implementing digital transformation strategies. It became evident that many factors other than technology are required to ensure the digital transformation‘s completion and success. However, the global pandemic of Covid-19 showed that many SMEs struggle significantly to implement Internet and online platforms into their strategies to achieve a decent level of e-commerce competitiveness. In this chapter, we combine secondary information, opinions of experts in online marketing, and the experience of SMEs to identify which factors affect the capacity of businesses to embrace the digital environment. Based on these findings, we propose an evaluative framework allowing business to assess their current level of e-commerce readiness.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Achieving Business Competitiveness in a Digital Environment: Opportunities in E-commerce and Online Marketing
ISBN
9783030931308
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
27-55
Počet stran knihy
239
Název nakladatele
Springer Nature
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—