Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategic Approaches of SMEs in Economic Performance of E-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F19%3A43916572" target="_blank" >RIV/62156489:43310/19:43916572 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2019/Proceedings_final.pdf" target="_blank" >https://is.muni.cz/do/econ/sborniky/2019/Proceedings_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic Approaches of SMEs in Economic Performance of E-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The researches and practice declare the strategic key factor of long-term business success is considered to be strategic approach to economic performance along with proposing and implementing financial strategy. The paper deals with the issue of economic performance of SMEs in e-commerce along with their financial strategy. The aim of the research is to evaluate the economic performance of enterprises primarily focused on e-commerce, which affects the financial strategy in e-commerce. The research sample of enterprises involved to the survey is selected based on the following restrictive criteria: headquarter of enterprise in the Czech Republic, legal form of business joint stock company and limited liability company, existence of enterprise in ecommerce minimum 5 years, main business area B2C market. The main research methods are following: methods of personal interviewing among selected enterprises, selected methods of financial analysis and selected methods of statistical induction for verifying stated hypotheses. The main results of paper revealed the level of long-term coverage is the biggest problematic area in the creation and implementation of a financial strategy that reduces the economic performance of e-commerce and type of financial strategy does not correspond to the type of corporate strategy in e-commerce.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Approaches of SMEs in Economic Performance of E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    The researches and practice declare the strategic key factor of long-term business success is considered to be strategic approach to economic performance along with proposing and implementing financial strategy. The paper deals with the issue of economic performance of SMEs in e-commerce along with their financial strategy. The aim of the research is to evaluate the economic performance of enterprises primarily focused on e-commerce, which affects the financial strategy in e-commerce. The research sample of enterprises involved to the survey is selected based on the following restrictive criteria: headquarter of enterprise in the Czech Republic, legal form of business joint stock company and limited liability company, existence of enterprise in ecommerce minimum 5 years, main business area B2C market. The main research methods are following: methods of personal interviewing among selected enterprises, selected methods of financial analysis and selected methods of statistical induction for verifying stated hypotheses. The main results of paper revealed the level of long-term coverage is the biggest problematic area in the creation and implementation of a financial strategy that reduces the economic performance of e-commerce and type of financial strategy does not correspond to the type of corporate strategy in e-commerce.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Financial Systems 2019: Proceedings of the 16th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-210-9338-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    574-583

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000503222600069