Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of Strategic Management in E-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F19%3A43915492" target="_blank" >RIV/62156489:43310/19:43915492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.icabr.com/respo/respo_2018.pdf" target="_blank" >http://www.icabr.com/respo/respo_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of Strategic Management in E-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-commerce is becoming more and more open in the business world. Therefore it is necessary to choose a strategic approach in this field, which has a specific area in e-commerce. The main aim of paper is therefore to evaluate the importance of strategic management of enterprises primarily focused on e-commerce for their long term development. The main objective of the research is to evaluate the importance of determinants of strategic management that is attributed by enterprises primarily oriented on e-commerce. A research sample of enterprises was set up based on following criteria in the research: enterprises primarily oriented to e-commerce in B2C selling goods, headquarters in the Czech Republic, existence of the company for at least seven years, legal form of business Joint-Stock Company and Limited lability Company. The following research methods were used to fulfil the main aim: personal interviewing method by using qualitative research (semi-structured interviews), situational analysis, financial analysis, analysis of internal documents. The paper identifies the strengths and weaknesses of enterprises that are primarily focused on e-commerce.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Strategic Management in E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    E-commerce is becoming more and more open in the business world. Therefore it is necessary to choose a strategic approach in this field, which has a specific area in e-commerce. The main aim of paper is therefore to evaluate the importance of strategic management of enterprises primarily focused on e-commerce for their long term development. The main objective of the research is to evaluate the importance of determinants of strategic management that is attributed by enterprises primarily oriented on e-commerce. A research sample of enterprises was set up based on following criteria in the research: enterprises primarily oriented to e-commerce in B2C selling goods, headquarters in the Czech Republic, existence of the company for at least seven years, legal form of business Joint-Stock Company and Limited lability Company. The following research methods were used to fulfil the main aim: personal interviewing method by using qualitative research (semi-structured interviews), situational analysis, financial analysis, analysis of internal documents. The paper identifies the strengths and weaknesses of enterprises that are primarily focused on e-commerce.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Region in the development of society 2018: Proceedings of the international scientific conference

  • ISBN

    978-80-7509-658-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    492-506

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    18. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku