Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proposal and Simulation of a Business Process Model of Strategic Management in E-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F21%3APU141681" target="_blank" >RIV/00216305:26510/21:PU141681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=article_response_page&journal_article_no=26516" target="_blank" >https://www.sav.sk/index.php?lang=sk&doc=journal-list&part=article_response_page&journal_article_no=26516</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/ekoncas.2021.07.04" target="_blank" >10.31577/ekoncas.2021.07.04</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Proposal and Simulation of a Business Process Model of Strategic Management in E-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on evaluating the importance of strategic management in the long-term development of SMEs primarily trading electronically. The main output is to propose a business process model of strategic management that could strengthen the existing strategic position of SMEs with a focus on e-commerce. The main purpose is fulfilled through a research study conducted in several phases between the selected sample of enterprises primarily oriented on e-commerce. The empirical research methods are used: methods of personal interviewing, financial analysis, situational analysis, case studies, methods of statistical induction and descriptive statistics, modelling, and simulation. The process model is then simulated and verified in practice on the selected enterprise within a help of Vensim software. The contribution of the paper is based on the procedure for the creation and implementation of the strategic management of SMEs primarily oriented on e-commerce, which could strengthen their existing strategic position and whose validity is verified in practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Proposal and Simulation of a Business Process Model of Strategic Management in E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on evaluating the importance of strategic management in the long-term development of SMEs primarily trading electronically. The main output is to propose a business process model of strategic management that could strengthen the existing strategic position of SMEs with a focus on e-commerce. The main purpose is fulfilled through a research study conducted in several phases between the selected sample of enterprises primarily oriented on e-commerce. The empirical research methods are used: methods of personal interviewing, financial analysis, situational analysis, case studies, methods of statistical induction and descriptive statistics, modelling, and simulation. The process model is then simulated and verified in practice on the selected enterprise within a help of Vensim software. The contribution of the paper is based on the procedure for the creation and implementation of the strategic management of SMEs primarily oriented on e-commerce, which could strengthen their existing strategic position and whose validity is verified in practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Economics

  • ISSN

    0013-3035

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    69

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    726-749

  • Kód UT WoS článku

    000697122500004

  • EID výsledku v databázi Scopus