Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The importance of determinants of strategic development in E-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F22%3A43923173" target="_blank" >RIV/62156489:43310/22:43923173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.31577/ekoncas.2022.09-10.05" target="_blank" >https://doi.org/10.31577/ekoncas.2022.09-10.05</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31577/ekoncas.2022.09-10.05" target="_blank" >10.31577/ekoncas.2022.09-10.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The importance of determinants of strategic development in E-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the paper is to identify the determinants of strategic development in e-commerce and evaluate their importance on the whole process of strategic management. A research evaluating the importance of determinants is carried out using the online questionnaire survey with enterprises in e-commerce. The paper focuses on research sample consisting 188 SMEs and 21 large enterprises in e-commerce. Selected methods of statistical induction and descriptive statistics were used for verification of the research hypotheses. The research has shown that e-commerce enterprises primarily attribute a varying importance to individual determinants in the process of strategic management. The results show enterprises primarily underestimate the following determinants of strategic development in e-commerce: mission and vision, strategic situational analysis, strategic control, corporate culture, personnel management and strategy, financial management and strategy, ability to work with legislation. E-commerce enterprises do not apply a comprehensive approach in the process of strategic management in the Czech environment in e-commerce.

  • Název v anglickém jazyce

    The importance of determinants of strategic development in E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the paper is to identify the determinants of strategic development in e-commerce and evaluate their importance on the whole process of strategic management. A research evaluating the importance of determinants is carried out using the online questionnaire survey with enterprises in e-commerce. The paper focuses on research sample consisting 188 SMEs and 21 large enterprises in e-commerce. Selected methods of statistical induction and descriptive statistics were used for verification of the research hypotheses. The research has shown that e-commerce enterprises primarily attribute a varying importance to individual determinants in the process of strategic management. The results show enterprises primarily underestimate the following determinants of strategic development in e-commerce: mission and vision, strategic situational analysis, strategic control, corporate culture, personnel management and strategy, financial management and strategy, ability to work with legislation. E-commerce enterprises do not apply a comprehensive approach in the process of strategic management in the Czech environment in e-commerce.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomický časopis

  • ISSN

    0013-3035

  • e-ISSN

    0013-3035

  • Svazek periodika

    70

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9-10

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    768-792

  • Kód UT WoS článku

    000970784900005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148580953