Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of Strategic Management of SMEs in E-commerce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F19%3A43917476" target="_blank" >RIV/62156489:43310/19:43917476 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/1213133310%2019%20Svatosova%20+%20SR.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/1213133310%2019%20Svatosova%20+%20SR.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of Strategic Management of SMEs in E-commerce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the development of e-commerce, the area of interest of entrepreneurs and academics is focused on opportunities and strategic approaches to enhancing the competitiveness of enterprises that primarily trade electronically. This paper focuses on evaluating the importance of determinants of strategy and strategic management in the long-term development of small and medium-sized enterprises that primarily trade electronically and then to evaluate the importance of these determinants into the whole process of strategic management of enterprises primarily focused on e-commerce. The main aim of the paper is fulfilled through research carried out in several phases between a selected sample of small and medium enterprises oriented primarily on e-commerce. The collection and analysis of data from the research is realized by using the method of personal interviewing and the methods of statistical induction and descriptive statistics for the verification of the formulated main and partial hypotheses. The contribution of the paper is based on the identification of the importance of strategic management evaluated by SMEs focusing primarily on e-commerce, influencing their strategic position and the possibility of further development.

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Strategic Management of SMEs in E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    With the development of e-commerce, the area of interest of entrepreneurs and academics is focused on opportunities and strategic approaches to enhancing the competitiveness of enterprises that primarily trade electronically. This paper focuses on evaluating the importance of determinants of strategy and strategic management in the long-term development of small and medium-sized enterprises that primarily trade electronically and then to evaluate the importance of these determinants into the whole process of strategic management of enterprises primarily focused on e-commerce. The main aim of the paper is fulfilled through research carried out in several phases between a selected sample of small and medium enterprises oriented primarily on e-commerce. The collection and analysis of data from the research is realized by using the method of personal interviewing and the methods of statistical induction and descriptive statistics for the verification of the formulated main and partial hypotheses. The contribution of the paper is based on the identification of the importance of strategic management evaluated by SMEs focusing primarily on e-commerce, influencing their strategic position and the possibility of further development.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomický časopis

  • ISSN

    0013-3035

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    67

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    1090-1110

  • Kód UT WoS článku

    000509927200005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079907972