Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategické řízení v elektronickém obchodování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F21%3A43919920" target="_blank" >RIV/62156489:43310/21:43919920 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategické řízení v elektronickém obchodování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-commerce je v současné době považován za dynamický obor, který formuje všechny oblasti podnikání. Proto se stal předmětem seriózních výzkumů a vědecko-výzkumné práce. S rozvojem e-commerce se oblast zájmu podnikatelů a akademických pracovníků zaměřuje na možnosti a strategické přístupy pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku, které obchodují primárně elektronicky. Monografie se proto zaměřuje na zhodnocení významu strategie a strategického řízení v dlouhodobém rozvoji malých a středních podniků, které primárně obchodují elektronicky. Hlavním výstupem monografie je návrh business procesního modelu strategického řízení, který umožní posílit stávající strategickou pozici malých a středních podniků se zaměřením na elektronické obchodování. Hlavní záměr a výstup monografie je naplněn pomocí výzkumného šetření realizovaného v několika fázích mezi vybraným výzkumným vzorkem malých a středních podniků orientovaných primárně na elektronické obchodování. Sběr a analýza dat z výzkumného šetření je realizována pomocí následujících empirických výzkumných metod: metody osobního dotazování, metody finanční analýzy, metody situační analýzy, případové studie, metody statistické indukce a popisné statistiky pro verifikaci formulovaných hlavních a dílčích hypotéz, modelování, simulace. Procesní model je následně simulován a ověřen v praxi na vybraném podniku. Přínosem monografie je determinace metodického postupu pro tvorbu a implementaci strategie a strategického řízení malých a středních podniků orientovaných primárně na elektronické obchodování, který umožní posílit jejich stávající strategickou pozici a jehož platnost je ověřena v praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic management in E-commerce

  • Popis výsledku anglicky

    E-commerce is currently considered to be a dynamic industry that shapes all areas of business. Therefore, it has become the subject of serious research and development activities. With the development of e-commerce, the area of concern for entrepreneurs and academics focuses on opportunities and strategic approaches to enhance the competitiveness of enterprises that primarily trade electronically. Therefore, the monograph focuses on evaluating the importance of strategy and strategic management in long-term development of small and medium-sized enterprises primarily trading electronically. The main output of the monograph is to propose a business proces model of strategic management that could strengthen the existing strategic position of small and medium-sized businesses with a focus on e-commerce. The main purpose and output of the monograph is fulfilled through a research conducted in several phases between the selected sample of enterprises primarily oriented on e-commerce. The collection and analysis of data from the research is realized by using the following empirical research methods: methods of personal interviewing, methods of financial analysis, methods of situational analysis, case studies, methods of statistical induction and descriptive statistics for verification of formulated main and partial hypotheses, modelling, and simulation. The process model is then simulated and verified in practice on the selected enterprise. The contribution of the monograph is based on the determination of the theoretical methodical procedure for creation and implementation of strategy and strategic management of small and medium enterprises primarily oriented on e-commerce, which could strengthen their existing strategic position and whose validity is verified in practice.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7509-789-7

  • Počet stran knihy

    383

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS knihy