Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital maturity and value capture of small and medium sized enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F22%3APU147574" target="_blank" >RIV/00216305:26510/22:PU147574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.54808/IMCIC2022.02.159" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.54808/IMCIC2022.02.159</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54808/IMCIC2022.02.159" target="_blank" >10.54808/IMCIC2022.02.159</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital maturity and value capture of small and medium sized enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study is to reveal the impact a company's digital maturity on its economic indicators of balanced growth, promoting the company's sustainable development. Literature sources on the importance of digitization, digital maturity and maintaining the value of the company within the business model were analyzed within this study, a questionnaire to assess the level of digital development of companies was created. Using this questionnaire, a survey of companies from various industries was conducted to determine their digital maturity. The level of digitization determined is analyzed within the business model (BM) dimension of value capture in the context of changes in the relevant economic indicators: turnover, costs and profits. After analysis of the literature sources and processing of the survey data, the authors conclude that the company's digital maturity ensures success only if all elements of the BM are transformed, otherwise the balanced growth of economic indicators is not ensured. © by the International Institute of Informatics and Systemics.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital maturity and value capture of small and medium sized enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to reveal the impact a company's digital maturity on its economic indicators of balanced growth, promoting the company's sustainable development. Literature sources on the importance of digitization, digital maturity and maintaining the value of the company within the business model were analyzed within this study, a questionnaire to assess the level of digital development of companies was created. Using this questionnaire, a survey of companies from various industries was conducted to determine their digital maturity. The level of digitization determined is analyzed within the business model (BM) dimension of value capture in the context of changes in the relevant economic indicators: turnover, costs and profits. After analysis of the literature sources and processing of the survey data, the authors conclude that the company's digital maturity ensures success only if all elements of the BM are transformed, otherwise the balanced growth of economic indicators is not ensured. © by the International Institute of Informatics and Systemics.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 13th International Multi-Conference on Complexity, Informatics and Cybernetics: IMCIC 2022

  • ISBN

    978-1-950492-61-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    159-164

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    neuveden

  • Místo konání akce

    virtual, online

  • Datum konání akce

    8. 3. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku