The effect of digital transformation on Business model Canvas of SMEs from the manufacturing industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F22%3APU145194" target="_blank" >RIV/00216305:26510/22:PU145194 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2022/paper/viewFile/835/416" target="_blank" >http://bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2022/paper/viewFile/835/416</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2022.835" target="_blank" >10.3846/bm.2022.835</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The effect of digital transformation on Business model Canvas of SMEs from the manufacturing industry
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of this paper is to analyze the effect of digital transformation on Business models (BMs) of small and medium sized enterprises (SMEs) operating in the manufacturing industry. Pre-pandemic and current state of digital transformation of SME’s BMs is analyzed, using Business Model Canvas (BM Canvas). Survey conducted with eighteen SMEs serves as the base for the analysis, putting emphasis on SMEs BMs development and changes that happened after COVID-19 outbreak. Specifically, how each building block reacted to digital transformation. Findings show that changes in the building blocks are not proportional, with each building block achieving different percentual change of digital transformation, whereas the importance of specific blocks varies in the eyes of companies’ management.
Název v anglickém jazyce
The effect of digital transformation on Business model Canvas of SMEs from the manufacturing industry
Popis výsledku anglicky
The main aim of this paper is to analyze the effect of digital transformation on Business models (BMs) of small and medium sized enterprises (SMEs) operating in the manufacturing industry. Pre-pandemic and current state of digital transformation of SME’s BMs is analyzed, using Business Model Canvas (BM Canvas). Survey conducted with eighteen SMEs serves as the base for the analysis, putting emphasis on SMEs BMs development and changes that happened after COVID-19 outbreak. Specifically, how each building block reacted to digital transformation. Findings show that changes in the building blocks are not proportional, with each building block achieving different percentual change of digital transformation, whereas the importance of specific blocks varies in the eyes of companies’ management.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
12th International Scientific Conference on Business and Management 2022
ISBN
978-609-476-289-5
ISSN
2029-4441
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
609-617
Název nakladatele
Vilnius Gediminas Technical University
Místo vydání
Vilnius, Lithuania
Místo konání akce
Vilnius
Datum konání akce
12. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000887405800072