Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The effect of digital transformation on Business model Canvas of SMEs from the manufacturing industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F22%3APU145194" target="_blank" >RIV/00216305:26510/22:PU145194 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2022/paper/viewFile/835/416" target="_blank" >http://bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2022/paper/viewFile/835/416</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2022.835" target="_blank" >10.3846/bm.2022.835</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The effect of digital transformation on Business model Canvas of SMEs from the manufacturing industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of this paper is to analyze the effect of digital transformation on Business models (BMs) of small and medium sized enterprises (SMEs) operating in the manufacturing industry. Pre-pandemic and current state of digital transformation of SME’s BMs is analyzed, using Business Model Canvas (BM Canvas). Survey conducted with eighteen SMEs serves as the base for the analysis, putting emphasis on SMEs BMs development and changes that happened after COVID-19 outbreak. Specifically, how each building block reacted to digital transformation. Findings show that changes in the building blocks are not proportional, with each building block achieving different percentual change of digital transformation, whereas the importance of specific blocks varies in the eyes of companies’ management.

  • Název v anglickém jazyce

    The effect of digital transformation on Business model Canvas of SMEs from the manufacturing industry

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of this paper is to analyze the effect of digital transformation on Business models (BMs) of small and medium sized enterprises (SMEs) operating in the manufacturing industry. Pre-pandemic and current state of digital transformation of SME’s BMs is analyzed, using Business Model Canvas (BM Canvas). Survey conducted with eighteen SMEs serves as the base for the analysis, putting emphasis on SMEs BMs development and changes that happened after COVID-19 outbreak. Specifically, how each building block reacted to digital transformation. Findings show that changes in the building blocks are not proportional, with each building block achieving different percentual change of digital transformation, whereas the importance of specific blocks varies in the eyes of companies’ management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    12th International Scientific Conference on Business and Management 2022

  • ISBN

    978-609-476-289-5

  • ISSN

    2029-4441

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    609-617

  • Název nakladatele

    Vilnius Gediminas Technical University

  • Místo vydání

    Vilnius, Lithuania

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    12. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000887405800072