Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Financial Benefits of Smart Service Provision in the Brazilian Manufacturing Sector

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F23%3APU148210" target="_blank" >RIV/00216305:26510/23:PU148210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Financial Benefits of Smart Service Provision in the Brazilian Manufacturing Sector

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Manufacturers are increasingly focusing not only on their product offering, but also on services. They want to create customer value and protect their competitive edge in the marketplace. The transition process from product-to-service-centric logic is referred to as servitization. Despite a large and growing body of academic literature, there are still some gaps in research in the field of financial benefits. The aim of the paper is to study if small and medium-sized manufacturers perceive the financial benefits of providing smart services. The research was carried out with the respondents from small and medium-sized companies that are representatives of the electrical industry.

  • Název v anglickém jazyce

    The Financial Benefits of Smart Service Provision in the Brazilian Manufacturing Sector

  • Popis výsledku anglicky

    Manufacturers are increasingly focusing not only on their product offering, but also on services. They want to create customer value and protect their competitive edge in the marketplace. The transition process from product-to-service-centric logic is referred to as servitization. Despite a large and growing body of academic literature, there are still some gaps in research in the field of financial benefits. The aim of the paper is to study if small and medium-sized manufacturers perceive the financial benefits of providing smart services. The research was carried out with the respondents from small and medium-sized companies that are representatives of the electrical industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia&Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    19-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus