The Financial Benefits of Smart Service Provision in the Brazilian Manufacturing Sector
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F23%3APU148210" target="_blank" >RIV/00216305:26510/23:PU148210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Financial Benefits of Smart Service Provision in the Brazilian Manufacturing Sector
Popis výsledku v původním jazyce
Manufacturers are increasingly focusing not only on their product offering, but also on services. They want to create customer value and protect their competitive edge in the marketplace. The transition process from product-to-service-centric logic is referred to as servitization. Despite a large and growing body of academic literature, there are still some gaps in research in the field of financial benefits. The aim of the paper is to study if small and medium-sized manufacturers perceive the financial benefits of providing smart services. The research was carried out with the respondents from small and medium-sized companies that are representatives of the electrical industry.
Název v anglickém jazyce
The Financial Benefits of Smart Service Provision in the Brazilian Manufacturing Sector
Popis výsledku anglicky
Manufacturers are increasingly focusing not only on their product offering, but also on services. They want to create customer value and protect their competitive edge in the marketplace. The transition process from product-to-service-centric logic is referred to as servitization. Despite a large and growing body of academic literature, there are still some gaps in research in the field of financial benefits. The aim of the paper is to study if small and medium-sized manufacturers perceive the financial benefits of providing smart services. The research was carried out with the respondents from small and medium-sized companies that are representatives of the electrical industry.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia&Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
19-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—