Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VLIV OKAMŽITÉ HMOTNOSTI VOZIDEL NA JEJICH BRZDNOU DRÁHU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92220" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VLIV OKAMŽITÉ HMOTNOSTI VOZIDEL NA JEJICH BRZDNOU DRÁHU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experti na rekonstrukci nehod často potřebují odhadnout zpomalení vozidel jak ve fázi před nárazem, tak ve fázi po nárazu. Tyto údaje jsou potřebné také v případě, že se nehod účastní těžké nákladní vozidlo. Je mnoho publikací, které obsahují množství podrobných experimentálních dat změřených na různých druzích povrchů vozovek a při různých povětrnostních podmínkách. Většinou ale pocházejí z testů osobních vozidel a nemohou proto být použity pro těžká nákladní vozidla. Tento příspěvek se zabývá brzdnýmivlastnostmi nákladních automobilů a vlivu jejich okamžité hmotnosti na délku brzdné dráhy. Je zde rozebrána problematika brzdění vozidel včetně průběhu brzdění a legislativních požadavků na brzdné vlastnosti užitkových automobilů. Příspěvek obsahuje také výsledky z praktického měření měření brzdného zpomalení nákladního vozidla pro různé zatížení.

  • Název v anglickém jazyce

    IMPACT OF THE INSTANTANEOUS WEIGHT OF VEHICLES ON THEIR STOPPING DISTANCE

  • Popis výsledku anglicky

    Experts on accident reconstruction often need to estimate the deceleration of vehicles in the phase efore collision and phase after the collision. These data are also needed if the accidents involved heavy truck. There are many publications that containa lot of detailed experimental data measured in different types of road surfaces and in different weather conditions.But mostly they come from tests on cars and they can't be used for heavy cargo vehicles.This post deals with the braking characteristicsof truck and their effect of immediate weight to braking distance.There are discussed issues of braking vehicle includ process of braking and legislative requirements for the braking characteristics of commercial vehicles. Post also contains the resultsof practical measurement of the braking deceleration of the truck for different loads.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník anotací příspěvků vč. CD s plným zněním příspěvků.

  • ISBN

    978-80-214-4276-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku