VLIV OKAMŽITÉ HMOTNOSTI VOZIDEL NA JEJICH BRZDNOU DRÁHU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92220" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VLIV OKAMŽITÉ HMOTNOSTI VOZIDEL NA JEJICH BRZDNOU DRÁHU
Popis výsledku v původním jazyce
Experti na rekonstrukci nehod často potřebují odhadnout zpomalení vozidel jak ve fázi před nárazem, tak ve fázi po nárazu. Tyto údaje jsou potřebné také v případě, že se nehod účastní těžké nákladní vozidlo. Je mnoho publikací, které obsahují množství podrobných experimentálních dat změřených na různých druzích povrchů vozovek a při různých povětrnostních podmínkách. Většinou ale pocházejí z testů osobních vozidel a nemohou proto být použity pro těžká nákladní vozidla. Tento příspěvek se zabývá brzdnýmivlastnostmi nákladních automobilů a vlivu jejich okamžité hmotnosti na délku brzdné dráhy. Je zde rozebrána problematika brzdění vozidel včetně průběhu brzdění a legislativních požadavků na brzdné vlastnosti užitkových automobilů. Příspěvek obsahuje také výsledky z praktického měření měření brzdného zpomalení nákladního vozidla pro různé zatížení.
Název v anglickém jazyce
IMPACT OF THE INSTANTANEOUS WEIGHT OF VEHICLES ON THEIR STOPPING DISTANCE
Popis výsledku anglicky
Experts on accident reconstruction often need to estimate the deceleration of vehicles in the phase efore collision and phase after the collision. These data are also needed if the accidents involved heavy truck. There are many publications that containa lot of detailed experimental data measured in different types of road surfaces and in different weather conditions.But mostly they come from tests on cars and they can't be used for heavy cargo vehicles.This post deals with the braking characteristicsof truck and their effect of immediate weight to braking distance.There are discussed issues of braking vehicle includ process of braking and legislative requirements for the braking characteristics of commercial vehicles. Post also contains the resultsof practical measurement of the braking deceleration of the truck for different loads.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník anotací příspěvků vč. CD s plným zněním příspěvků.
ISBN
978-80-214-4276-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—