Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALÝZA ROZJEZDŮ A BRZDĚNÍ JÍZDNÍCH KOL

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92221" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92221 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ANALÝZA ROZJEZDŮ A BRZDĚNÍ JÍZDNÍCH KOL

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V soudně-inženýrské praxi se často setkáváme s řešením dopravních nehod, kde jedním z účastníků byl cyklista. Tyto dopravní nehody často končí velmi tragicky, protože dochází ke střetu těla cyklisty s poměrně tuhou bariérou. Cyklista není chráněn žádnýmvnějším skeletem jako např. řidič osobního automobilu. Při posuzování příčin dopravních nehod jsou v dnešní době kromě početní analýzy metodou zpětného odvíjení nehodového děje hojně používány počítačové simulační programy, které výrazně ulehčují práci soudních znalců. Aby také výsledky těchto simulací byly co nejvíce ve shodě s realitou, je nutné používat správná vstupní data. Tento příspěvek se právě zabývá vybranými měřeními rozjezdu cyklistů a brzdění jízdních kol. V textu je rozpracována metodika jednotlivých měření a popis vstupních parametrů. Dále jsou uvedeny všechny naměřené hodnoty, které jsou také zpracovány graficky.

  • Název v anglickém jazyce

    ACCELERATION AND BRAKING ANALYSIS OF BICYCLE

  • Popis výsledku anglicky

    There are many traffic accidents in the forensic engineering practice, where one of the participants was the cyclist. These accidents are usually tragic. Judicial experts use a computer simulation programs very often at this time. It is important to havea correct input data for these simulation programs to get correct results consistent with reality. This paper deals with the measurement of acceleration and deceleration of bikes. Methodology of measurement and description of input parameters for traffic accident analysis are processed. The measured values of acceleration and deceleration of bikes are written in tables and subsequently discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník anotací

  • ISBN

    978-80-214-4276-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku