ANALÝZA ROZJEZDŮ A BRZDĚNÍ JÍZDNÍCH KOL
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92221" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92221 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ANALÝZA ROZJEZDŮ A BRZDĚNÍ JÍZDNÍCH KOL
Popis výsledku v původním jazyce
V soudně-inženýrské praxi se často setkáváme s řešením dopravních nehod, kde jedním z účastníků byl cyklista. Tyto dopravní nehody často končí velmi tragicky, protože dochází ke střetu těla cyklisty s poměrně tuhou bariérou. Cyklista není chráněn žádnýmvnějším skeletem jako např. řidič osobního automobilu. Při posuzování příčin dopravních nehod jsou v dnešní době kromě početní analýzy metodou zpětného odvíjení nehodového děje hojně používány počítačové simulační programy, které výrazně ulehčují práci soudních znalců. Aby také výsledky těchto simulací byly co nejvíce ve shodě s realitou, je nutné používat správná vstupní data. Tento příspěvek se právě zabývá vybranými měřeními rozjezdu cyklistů a brzdění jízdních kol. V textu je rozpracována metodika jednotlivých měření a popis vstupních parametrů. Dále jsou uvedeny všechny naměřené hodnoty, které jsou také zpracovány graficky.
Název v anglickém jazyce
ACCELERATION AND BRAKING ANALYSIS OF BICYCLE
Popis výsledku anglicky
There are many traffic accidents in the forensic engineering practice, where one of the participants was the cyclist. These accidents are usually tragic. Judicial experts use a computer simulation programs very often at this time. It is important to havea correct input data for these simulation programs to get correct results consistent with reality. This paper deals with the measurement of acceleration and deceleration of bikes. Methodology of measurement and description of input parameters for traffic accident analysis are processed. The measured values of acceleration and deceleration of bikes are written in tables and subsequently discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník anotací
ISBN
978-80-214-4276-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—