Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Měření dohlednosti na chodce v noční době při reálné jízdě vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU93214" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU93214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Měření dohlednosti na chodce v noční době při reálné jízdě vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro objasňování příčin nočních dopravních nehod s chodci je z technického hlediska důležité objektivní stanovení rychlosti přiměřené dohledu a tedy i správné stanovení vzdálenosti, na kterou mohl řidič poprvé uvidět chodce na vozovce. Jelikož znalci mohou vzdálenost, potřebnou na uvidění chodce, měřit jen ze stojícího nebo pomalu jedoucího vozidla, je důležité zabývat se výzkumem rozdílnosti ve vnímání objektů řidičem ze stojícího a jedoucího vozidla. Potřebný výzkum v této oblasti však dosud nebyl realizován z důvodu, že neexistuje vhodná metoda měření, která by za jízdy umožňovala měřit vzdálenost mezi objektem na vozovce a vozidlem v okamžiku, kdy řidič objekt uvidí či rozpozná. Toto omezení je v práci odstraňováno tím, že pro určení okamžiku uvidění objektu je využito měření změny úhlu pohledu řidiče. Použito je speciálního zařízení vyvinuté fy. viewpoinsystem, GmbH. Vzdálenost mezi vozidlem a chodcem je následně určována z rychlosti vozidla a doby potřebné na její ujetí. V práci jsou pro různé jízdní situace porovnány výsledky měření dohlednosti na chodce ze stojícího a jedoucího vozidla za sníţené viditelnosti. Výsledky byly získány z rozsáhlých jízdních zkoušek uskutečněných v úzké spolupráci Ústavu soudního inženýrství, Vysokého učení technického v Brně a výzkumného institutu EPIGUS - Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforschung z Rakouska.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian visibility in night measuring by the real time vehicle movement

  • Popis výsledku anglicky

    To clarify the causes of nighttime accidents involving pedestrians is technically important objective determination of a reasonable speed supervision and thus getting the distance over which the driver could see pedestrians for the first time on the road. As the experts may distance needed for sighted pedestrians, measured from a stationary or slowly moving vehicle, it is important to address differences in perceptions of research objects the driver of the stationary and moving vehicles. Needed research in this area has not yet been implemented because no appropriate method of measurement that would allow drive to measure the distance between the object on the road and the vehicle when the driver sees and recognizes the object. This restriction is removed in the work by determining when the object sighted is used measuring the change in the driver's perspective. Used a special device developed by the firm. viewpoinsystem GmbH. The distance between the vehicle and pedestrian is then determined from vehicle speed and the time needed for driving. The work for different driving situations compared measurements of visibility to pedestrians standing or moving vehicle decrease visibility. Results were obtained from extensive driving tests carried out in close cooperation with the Institute of Forensic Engineering, Technical University in Brno and Research Institute EPIGUS - Institut für Unfall-und ganzheitliche Sicherheitforschung from Austria.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vehicle Forensic Science 2011, XVI. mezinárodní konference analytiků dopravních nehod, sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-214-4294-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    120-142

  • Název nakladatele

    VUT v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    3. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku