METODIKA MĚŘENÍ PŘÍČNÉHO PŘEMÍSTĚNÍ MOTOCYKLU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU99527" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU99527 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
METODIKA MĚŘENÍ PŘÍČNÉHO PŘEMÍSTĚNÍ MOTOCYKLU
Popis výsledku v původním jazyce
Nehody mezi motocyklem a jiným vozidlem patří většinou k těm tragičtějším, hlavně co se týče samotných jezdců. Při posuzování těchto nehod je jedním z důležitých parametrů hodnota příčného přemístění motocyklu, resp. doba, za kterou je jezdec schopen provést na motocyklu vyhýbací manévr. Tato hodnota je hlavně důležitá pro stanovení možnosti odvrácení dané kolize. Tato metodika se zabývá měřením příčného přemístění motocyklu. Jde hlavně o stanovení vhodné metody měření, která bude relativně jednoduše proveditelná a bude poskytovat natolik přesné údaje, které je možné aplikovat v soudně inženýrské praxi, především pro tvorbu znaleckých posudků. Metody uvedené v tomto příspěvku jsou založeny na dvou různých přístupech. První metoda je založena na odečítání času nutného pro provedení příčného přemístění, který se odečítá z grafu. Druhá metoda je založena na vyhodnocení příčného přem
Název v anglickém jazyce
Methodology of measurement of motorcycle lateral displacement
Popis výsledku anglicky
Accident between a motorcycle and another vehicle is mostly to those more tragic, especially with regard to their own drivers. The assessment of such accidents is one of the important parameters of the value of the cross motorcycle relocation, respectively. time for the motorcycle rider performs an avoidance maneuver. This value is especially important for determining the possibility of averting the collision. This methodology deals with the measurement of transverse movement of the motorcycle. It is all about determining appropriate methods of measurement that will be relatively easy to implement and will provide enough accurate information that can be applied judiciously in engineering practice. The methods mentioned in this paper are based on two different approaches. The first method is based on the reading time required to perform lateral transfer. The second method is based on the evaluation of transverse movement of the motorcycle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník anotací příspěvků vč. CD s plným zněním příspěvků.
ISBN
978-80-214-4485-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Ústav soudního inženýrství
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—