Metodika měření příčného přemístění motocyklu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F14%3APU108683" target="_blank" >RIV/00216305:26610/14:PU108683 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika měření příčného přemístění motocyklu
Popis výsledku v původním jazyce
Motorkáři patří v silničním provozu mezi nejzranitelnější účastníky pohybující se na komunikaci. Pokud dojde k nehodě nebo havárii motocyklu dochází u motorkáře dosti často k těžkým zraněním. Při následném posuzování těchto nehod je jedním z důležitých parametrů hodnota příčného přemístění motocyklu, resp. doba, za kterou je jezdec schopen provést na motocyklu vyhýbací manévr. Tato hodnota je důležitá pro stanovení možnosti odvrácení dané kolize. Tento článek se zabývá měřením příčného přemístění motocyklu. Jde hlavně o stanovení vhodné metody měření, která bude relativně jednoduše proveditelná a bude poskytovat natolik přesné údaje, které je možné aplikovat v soudně inženýrské praxi, především pro tvorbu znaleckých posudků. Metody uvedené v tomto příspěvku jsou založeny na v dvou různých přístupech. První metoda je založena na odečítání času nutného pro provedení příčného přemíst
Název v anglickém jazyce
Methodology for measuring the transverse displacement motorcycle
Popis výsledku anglicky
Bikers belongs among the most vulnerable road traffic participants moving on the road. If there is an accident or motorcycle accident occurs for motorcyclists quite often severe injuries . During the subsequent assessment of such accidents is one of theimportant parameters value transverse movement of the motorcycle , or the time in which the rider is able to make the bike avoidance maneuver . This value is important for determining the possibility avert the collision . This article deals with the measurement of the transverse displacement motorcycle. It's all about determining the appropriate method of measurement that will be relatively easy to implement and will provide enough accurate information that can be applied in forensic engineering practice , notably for the production of expert reports . The methods mentioned in this paper are based on two different approaches . The first method is based on the reading time required to perform transverse movement , which is deducted from
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
322-327
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—