Železniční přejezdy a možnosti zvyšování bezpečnosti využitím nízkonákladového zabezpečení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU105737" target="_blank" >RIV/00216305:26610/13:PU105737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Železniční přejezdy a možnosti zvyšování bezpečnosti využitím nízkonákladového zabezpečení
Popis výsledku v původním jazyce
Bezpečnost na železničních přejezdech (dále jen ŽP) je v poslední době často skloňovaným tématem a po každé tragické nehodě na přejezdu je toto téma opět diskutováno. ČR má díky své geografické poloze uprostřed Evropy a díky své významné průmyslové historii jednu z nejhustějších železničních sítí v Evropě. Hodnotou 120 km trati na 1000 km2 území převyšuje průměr EU v hustotě železničních tratí 2,6 krát. Celková délka tratí v ČR je 9 470 km, na tyto připadá 8 096 přejezdů. To je téměř jeden ŽP na jeden km tratě! Vzájemná prostupnost je však nejčastěji realizována v podobě křížení úrovňového, ze kterého vyplývá množství bezpečnostních rizik. I když počet nehod na ŽP tvoří minimální část všech nehod na pozemních komunikacích, tato střetnutí končí velmi často tragicky. Ročně se odhaduje 250 až 300 střetnutí na přejezdech, přičemž každé druhé končí zraněním účastníků a každé šest
Název v anglickém jazyce
Possibilities of increasing safety at railway crossings using low-cost security system
Popis výsledku anglicky
Safety at railway crossings often discussed topic. The Czech Republic has one of the densest railway networks in Europe. Density is 120 km of track per 1000 km2 area. Total length of railways in the Czech Republic are 9,470 km, in these cases 8,096 railway crossings. Number of accidents on railway crossings is a fraction of all accidents on the road, but this collisions very often ends fatally. This number is aprox. 250 to 300 and every second collision ending injury of participants and every six ends in death! From these data it is evident that the safety of the railway crossings can't be underestimate and it is necessary to deal with this topic in more detail. One possibility of solution is a low cost security system mentioned in this article.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z odborné konference "Zvýšení bezpečnosti provozu vozidel ozbrojených sil"
ISBN
978-80-904625-4-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
80-90
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Vyškov
Místo konání akce
Vyškov
Datum konání akce
5. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—