Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ACCIDENT RATE OF REGIONAL RAILWAY VEHICLES AT RAILWAY CROSSINGS FOR THE YEARS 2014 TO 2018

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F22%3A00358090" target="_blank" >RIV/68407700:21220/22:00358090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8148" target="_blank" >https://ojs.cvut.cz/ojs/index.php/APP/article/view/8148</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ACCIDENT RATE OF REGIONAL RAILWAY VEHICLES AT RAILWAY CROSSINGS FOR THE YEARS 2014 TO 2018

  • Popis výsledku v původním jazyce

    From a societal point of view, there are growing demands to increase traffic safety and reduce the risk of accidents of rail and road vehicles. The research to increase the safety of railway vehicles, which is carried out at the Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague, aims to increase the active and passive safety of railway vehicles. Components and systems of active safety are designed to reduce the risk of an accident. Components and systems of passive safety are designed to minimize the consequences of accidents. One of the parts of the active safety of railway vehicles is the condition and safety of the railway lines on which the railway vehicle is operated. The first part of the article focuses on the evaluation of accident statistics of railway vehicles with other road users at railway crossings for the years 2014 to 2018 with regard to the cause of the accident and the level of security of railway crossings. The conclusion of the article is devoted to proposals for solutions that could lead to a reduction in accidents at railway crossings.

  • Název v anglickém jazyce

    ACCIDENT RATE OF REGIONAL RAILWAY VEHICLES AT RAILWAY CROSSINGS FOR THE YEARS 2014 TO 2018

  • Popis výsledku anglicky

    From a societal point of view, there are growing demands to increase traffic safety and reduce the risk of accidents of rail and road vehicles. The research to increase the safety of railway vehicles, which is carried out at the Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague, aims to increase the active and passive safety of railway vehicles. Components and systems of active safety are designed to reduce the risk of an accident. Components and systems of passive safety are designed to minimize the consequences of accidents. One of the parts of the active safety of railway vehicles is the condition and safety of the railway lines on which the railway vehicle is operated. The first part of the article focuses on the evaluation of accident statistics of railway vehicles with other road users at railway crossings for the years 2014 to 2018 with regard to the cause of the accident and the level of security of railway crossings. The conclusion of the article is devoted to proposals for solutions that could lead to a reduction in accidents at railway crossings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Moderní železnice pro 21. století, Studentská vědecká konference

  • ISBN

    978-80-01-06996-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    37-41

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku