Výzkum zvýšení partnerské ochrany tramvajových vozidel při nehodě s osobními automobily
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00351448" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00351448 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum zvýšení partnerské ochrany tramvajových vozidel při nehodě s osobními automobily
Popis výsledku v původním jazyce
Ze společenského hlediska rostou požadavky na zvýšení bezpečnosti provozu a snížení následků nehod tramvají s osobními automobily. Výzkum zvýšení bezpečnosti tramvají, který je realizovaný na Fakultně strojní ČVUT v Praze, má za cíl zvýšit aktivní a pasivní bezpečnost tramvají. Prvky a systémy aktivní bezpečnosti mají za úkol snižovat riziko vzniku nehody a systémy pasivní bezpečnosti mají za úkol minimalizovat následky nehod. Jeden z prvků pasivní bezpečnosti je tzv. partnerská ochrana (kompatibilita vozidel při nehodě), která značí přístup, kdy je snaha ochránit jak cestující uvnitř vozidla, tak i vně. Článek popisuje závěry z provedených dílčích prací výzkumu na zvýšení partnerské ochrany tramvají při nehodě s osobními automobily.
Název v anglickém jazyce
Research to increase partner protection of tram vehicles in the event of an accident with cars
Popis výsledku anglicky
From a social point of view, there is a growing demand to increase traffic safety and reduce the consequences of tram and cars accidents. The research to increase the safety of trams, which is carried out at the Czech Technical University in Prague, aims to increase the active and passive safety of trams. Components and systems of active safety are design to reduce the risk of an accident. Components and systems of passive safety are design to minimize the consequences of accidents. One of the elements of passive safety is the partner protection (vehicle compatibility in the accident), which means an approach where the effort is to protect passengers inside and outside the vehicle. The article describes the conclusions from the partial research work on increasing the partner protection of trams in the event of an accident with cars.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SOUČASNÉ PROBLÉMY V KOLEJOVÝCH VOZIDLECH 2021: XXV. KONFERENCE S MEZINÁRODNÍ ÚČASTÍ, SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ
ISBN
978-80-7560-377-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
295-302
Název nakladatele
Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera
Místo vydání
Pardubice
Místo konání akce
Česká Třebová
Datum konání akce
15. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—