Nehodovost tramvají s osobními automobily v Praze za roky 2016 až 2018
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00350975" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00350975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nehodovost tramvají s osobními automobily v Praze za roky 2016 až 2018
Popis výsledku v původním jazyce
Ze společenského hlediska rostou požadavky na zvýšení bezpečnosti provozu a snížení rizika vzniku nehod železničních a silničních vozidel. Výzkum na zvýšení bezpečnosti tramvajových vozidel, který je realizovaný na Fakultě strojní ČVUT v Praze, má za cíl zvýšit aktivní a pasivní bezpečnost tramvajových vozidel. Prvky a systémy aktivní bezpečnosti mají za úkol snižovat riziko vzniku nehody a systémy pasivní bezpečnosti mají za úkol minimalizovat následky nehod. Jeden z prvků aktivní bezpečnosti je stav a bezpečnost tramvajových tratí, na kterých jsou tramvajová vozidla provozována. První část článku je věnována vyhodnocení statistiky nehodovosti tramvají s osobními automobily v hl. m. Praze za roky 2016 až 2018 s ohledem na viníka a následky nehod. Druhá část článku je věnována vyhodnocení míst častých dopravních nehod tramvají s osobními automobily pomocí metody relativní nehodovosti.
Název v anglickém jazyce
Tram accidents with cars in Prague in 2016 to 2018
Popis výsledku anglicky
From a societal point of view, there are growing demands to increase traffic safety and reduce the risk of accidents of rail and road vehicles. Research to increase the safety of tram vehicles, wich is carried out at the Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague, aims to increase the active and passive safety of tram vehicles. Components and systems of active safety are designed to reduce the risk of an accident and components and systems of passive safety are designed to minimize the consequences of accidents. One of the systems of active safety is the condition and safety of tram lines on which tram vehicles are operated. The first part of the article describes the evaluation of accidents statistics of trams with cars in city Prague in Czech republic for the years 2016 to 2018 with regard to the culprit and the consequences of accidents. The second part of the article describes evaluation of frequent traffic accidents of trams with cars using the method of relative accidents.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2021
ISBN
978-80-214-5963-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
60-65
Název nakladatele
Ústav soudního inženýrství
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
27. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—