Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nehodovost tramvají s osobními automobily v Praze za roky 2016 až 2018

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00350975" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00350975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nehodovost tramvají s osobními automobily v Praze za roky 2016 až 2018

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ze společenského hlediska rostou požadavky na zvýšení bezpečnosti provozu a snížení rizika vzniku nehod železničních a silničních vozidel. Výzkum na zvýšení bezpečnosti tramvajových vozidel, který je realizovaný na Fakultě strojní ČVUT v Praze, má za cíl zvýšit aktivní a pasivní bezpečnost tramvajových vozidel. Prvky a systémy aktivní bezpečnosti mají za úkol snižovat riziko vzniku nehody a systémy pasivní bezpečnosti mají za úkol minimalizovat následky nehod. Jeden z prvků aktivní bezpečnosti je stav a bezpečnost tramvajových tratí, na kterých jsou tramvajová vozidla provozována. První část článku je věnována vyhodnocení statistiky nehodovosti tramvají s osobními automobily v hl. m. Praze za roky 2016 až 2018 s ohledem na viníka a následky nehod. Druhá část článku je věnována vyhodnocení míst častých dopravních nehod tramvají s osobními automobily pomocí metody relativní nehodovosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Tram accidents with cars in Prague in 2016 to 2018

  • Popis výsledku anglicky

    From a societal point of view, there are growing demands to increase traffic safety and reduce the risk of accidents of rail and road vehicles. Research to increase the safety of tram vehicles, wich is carried out at the Faculty of Mechanical Engineering of the Czech Technical University in Prague, aims to increase the active and passive safety of tram vehicles. Components and systems of active safety are designed to reduce the risk of an accident and components and systems of passive safety are designed to minimize the consequences of accidents. One of the systems of active safety is the condition and safety of tram lines on which tram vehicles are operated. The first part of the article describes the evaluation of accidents statistics of trams with cars in city Prague in Czech republic for the years 2016 to 2018 with regard to the culprit and the consequences of accidents. The second part of the article describes evaluation of frequent traffic accidents of trams with cars using the method of relative accidents.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2021

  • ISBN

    978-80-214-5963-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    60-65

  • Název nakladatele

    Ústav soudního inženýrství

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku