Analýza nehodových kritických přechodů pro chodce u dopravních nehod vozidel s chodci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F15%3APU113917" target="_blank" >RIV/00216305:26610/15:PU113917 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza nehodových kritických přechodů pro chodce u dopravních nehod vozidel s chodci
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá analýzou souboru dat o dopravních nehodách vozidel s chodci. Analyzuje vzájemné souvislosti mezi druhem přechodu a kombinací atmosférických podmínek, subjektem zavinění a rozsahem zranění chodce při těchto nehodách. Zejména pak porovnávározdíly mezi dopravními nehodami, které se udály na přechodech pro chodce se světelným řízením provozu a na přechodech bez světelného řízení provozu. Jednotlivé nehody, které byly rozlišeny podle různých kritérií, jsou pomocí souřadnic GPS vykresleny vhodným způsobem do mapy. Následně jsou dle kumulace nehod na různých přechodech pro chodce určeny nehodové kritické přechody pro chodce, u nichž je provedeno podrobnější vyhodnocení údajů o dopravních nehodách, které se na nich udály. Analýza vychází ze souboru dat o dopravních nehodách vozidel s chodci v městě Brně za období let 2010 ? 2014 poskytnutých Policií ČR na základě rámcové smlouvy o vzájemné spolupráci mezi Vysokým učením technickým v Brně a Krajským ředitelstvím PČR Jihomoravs
Název v anglickém jazyce
Analysis of accident critical pedestrian crossings in traffic accidents involving vehicles and pedestrians
Popis výsledku anglicky
The article deals with analysis of the data set of traffic accidents involving vehicles and pedestrians. It analyzes the interrelationship between the type of pedestrian crossings and combination of atmospheric conditions, the subject causing and injuryseriousness in these accidents. Especially, it compares the differences between traffic accidents which occurred at pedestrian crossings with light traffic control and pedestrian crossings without traffic light control. The various incidents, which weredivided according to different criteria, are suitably depicted using GPS coordinates to the map. Subsequently critical accident pedestrian crossings are determined by the accumulation of accidents at various pedestrian crossings. Traffic accidents whichoccurred at these critical accident pedestrian crossings are evaluated in more detail. The analysis is based on the data set of traffic accidents involving vehicles and pedestrians in Brno in period 2010 ? 2014. These data were provided b
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Junior Forensic Science Brno 2015 - sborník příspěvků
ISBN
978-80-214-5145-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
41-41
Název nakladatele
ÚSI VUT v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
22. 4. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—