Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of selected impact parameters by side vehicle crash tests with computational software results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU122336" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU122336 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijtte.com/article/132/Conference_Proceedings.html" target="_blank" >http://ijtte.com/article/132/Conference_Proceedings.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of selected impact parameters by side vehicle crash tests with computational software results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Article shows carried out crash tests between front part of moving and side part (cabin for passengers) of stationary vehicle. The goal of the article was to investigate and observe as many impact parameters as possible, which are necessary for correct traffic accident analysis. Authors carried out experiments with impact speeds of impacting vehicle between 36 and 55 kph. Emphasis was put on investigation of post-crash motion, depth of deformations on vehicles and amount of deformation energy as the parameters for accident reconstructionist. The amount of deformation energy has been compared to results for impacting vehicle gained from CRASH3 module calculation in software PC-CRASH ver. 10.2 and also with simulations with the help of simulating software Virtual CRASH ver. 3.0. Sufficient results correlation at comparable tests between those methods has been found.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of selected impact parameters by side vehicle crash tests with computational software results

  • Popis výsledku anglicky

    Article shows carried out crash tests between front part of moving and side part (cabin for passengers) of stationary vehicle. The goal of the article was to investigate and observe as many impact parameters as possible, which are necessary for correct traffic accident analysis. Authors carried out experiments with impact speeds of impacting vehicle between 36 and 55 kph. Emphasis was put on investigation of post-crash motion, depth of deformations on vehicles and amount of deformation energy as the parameters for accident reconstructionist. The amount of deformation energy has been compared to results for impacting vehicle gained from CRASH3 module calculation in software PC-CRASH ver. 10.2 and also with simulations with the help of simulating software Virtual CRASH ver. 3.0. Sufficient results correlation at comparable tests between those methods has been found.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Traffic and Transport Engineering ICTTE

  • ISBN

    978-86-916153-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    634-641

  • Název nakladatele

    SCIENTIFIC RESEARCH CENTER LTD BELGRADE

  • Místo vydání

    Belgrade, SERBIA

  • Místo konání akce

    Belgrade

  • Datum konání akce

    24. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000391016300089