Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza reakční doby řidiče se zaměřením na motorickou odezvu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F17%3APU123524" target="_blank" >RIV/00216305:26610/17:PU123524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza reakční doby řidiče se zaměřením na motorickou odezvu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Selhání lidského faktoru je nejčastější příčinou dopravních nehod (různé výzkumy definují podíl větší než 90%). Jednou z hlavních charakteristik řidiče a jeho chování je jeho reakční doba. Cílem této práce je analýza reakční doby řidičů se zaměřením na motorickou odezvu během brzdění jako reakce na různé podněty. Pro tento účel bylo navrženo 16 kosterních svalů (12 svalů společných pro pravou a levou polovinu trupu a 4 pro pravou končetinu. V rámci experimentu byl každý řidič vystaven třem různým typům podnětů, které vyžadovaly reakci pomocí dvou typů brzdění. Hlavním přínosem této případové studie je realizace měření v podmínkách reálného provozu.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of driver reaction time focused on muscle response

  • Popis výsledku anglicky

    Human factor has been defined as the most common factor directly contributing to the accident causation (research papers defined the share of more than 90 %). Duration of driver reaction time is the main characteristic of driver himself and his behavior. The goal of this work is to distinguish and analyze driver reaction time focusing on muscle response time during vehicle braking. For this purpose 16 skeletal muscles have been proposed (12 muscles common to both sides of the body and 4 muscles for the right leg). In the course of experiment every driver was exposed to different types of braking reaction. The main focus of this article is to analyse driver reaction time, especially muscle response time, in real traffic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of Junior Forensic Science Brno 2017

  • ISBN

    978-80-214-5486-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    7-12

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    20. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku