Analýza reakční doby řidiče se zaměřením na motorickou odezvu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F17%3APU123524" target="_blank" >RIV/00216305:26610/17:PU123524 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza reakční doby řidiče se zaměřením na motorickou odezvu
Popis výsledku v původním jazyce
Selhání lidského faktoru je nejčastější příčinou dopravních nehod (různé výzkumy definují podíl větší než 90%). Jednou z hlavních charakteristik řidiče a jeho chování je jeho reakční doba. Cílem této práce je analýza reakční doby řidičů se zaměřením na motorickou odezvu během brzdění jako reakce na různé podněty. Pro tento účel bylo navrženo 16 kosterních svalů (12 svalů společných pro pravou a levou polovinu trupu a 4 pro pravou končetinu. V rámci experimentu byl každý řidič vystaven třem různým typům podnětů, které vyžadovaly reakci pomocí dvou typů brzdění. Hlavním přínosem této případové studie je realizace měření v podmínkách reálného provozu.
Název v anglickém jazyce
Analysis of driver reaction time focused on muscle response
Popis výsledku anglicky
Human factor has been defined as the most common factor directly contributing to the accident causation (research papers defined the share of more than 90 %). Duration of driver reaction time is the main characteristic of driver himself and his behavior. The goal of this work is to distinguish and analyze driver reaction time focusing on muscle response time during vehicle braking. For this purpose 16 skeletal muscles have been proposed (12 muscles common to both sides of the body and 4 muscles for the right leg). In the course of experiment every driver was exposed to different types of braking reaction. The main focus of this article is to analyse driver reaction time, especially muscle response time, in real traffic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings of Junior Forensic Science Brno 2017
ISBN
978-80-214-5486-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7-12
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—