Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Standardizace bezpečnosti komunikace vlak-řídící centrum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F20%3APU138526" target="_blank" >RIV/00216305:26610/20:PU138526 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://criscon.cz/" target="_blank" >https://criscon.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Standardizace bezpečnosti komunikace vlak-řídící centrum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Železniční infrastruktura je SoS (System of Systems) a skládá se z mnoha různých částí. Předmětné pod-systémy mají tendenci být propojeny jak fyzicky, tak prostřednictvím komunikačních technologií. Zajištění bezpečné komunikace mezi subsystémy je pak klíčovým úkolem pro předcházení rizikům spojeným s propojeními pod-systémů. Železnice má také status kritické infrastruktury. Ochrana kritických částí železniční infrastruktury je jedním ze základních cílů národní bezpečnosti. Národní železnice zahrnuje její konstrukční prvky a systém řízení, i organizaci železniční dopravy ve vztahu k evropské železniční síti. Při zabezpečení a zajišťování bezpečí železnice jako kyber-fyzického systému je potřeba nastavit minimum požadavků, které by měly spravovat všechny systémy. Důležité jsou také postupy, kterými lze dosáhnout minimálních požadavků, stejně jako zesílení bezpečnosti systému. K danému účelu slouží nejrůznější standardy pro všechny prvky železnice, stejně jako pro nastavení celého systému. Nově vzniká te

  • Název v anglickém jazyce

    Standardization of communication security train-control centre

  • Popis výsledku anglicky

    The railway infrastructure is a SoS (System of Systems) and it consists of many different parts. These subsystems tend to be connected both physically and through communication technologies. Ensuring the safe links among subsystems is then a key task to prevent risks associated with intersystem links. The railway has also the status of Critical Infrastructure. Protecting the critical parts of rail infrastructure is one of the fundamental objectives of national security. The national railroad includes its structural components and a system of management, and organization of rail traffic in relation to the European rail network. In order to ensure the safety of the railway as a cyber-physical system, it is necessary to set a minimum of requirements that should be managed by all systems. Also, there are important procedures by which minimum requirements can be achieved, as well as the strengthening the system security. A variety of standards for all elements of the railway serves for this purpose, as wel

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000095" target="_blank" >CK01000095: Plán řízení rizik pro vybrané kritické objekty dopravní infrastruktury</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů