Standardizace bezpečnosti komunikace vlak-řídící centrum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00344798" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00344798 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/10563/45944" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10563/45944</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Standardizace bezpečnosti komunikace vlak-řídící centrum
Popis výsledku v původním jazyce
Železniční infrastruktura je SoS (System of Systems) a skládá se z mnoha různých částí. Předmětné Tyto pod-systémy mají tendenci být propojeny jak fyzicky, tak prostřednictvím komunikačních technologií. Zajištění bezpečné komunikace mezi subsystémy je pak klíčovým úkolem pro předcházení rizikům spojeným s propojeními pod-systémů. Železnice má také status kritické infrastruktury. Ochrana kritických částí železniční infrastruktury je jedním ze základních cílů národní bezpečnosti. Národní železnice zahrnuje její konstrukční prvky a systém řízení, i a organizaci železniční dopravy ve vztahu k evropské železniční síti. Při zabezpečení a zajišťování bezpečí železnice jako kyber-fyzického systému je potřeba nastavit minimum požadavků, které by měly spravovat všechny systémy. Důležité jsou také postupy, kterými lze dosáhnout minimálních požadavků, stejně jako zesílení bezpečnosti systému dále. K danému účelu tomu slouží nejrůznější standardy pro všechny prvky železnice, stejně jako pro nastavení celého systému. Nově vzniká technická specifikace, která přenáší nejnovější poznatky v zabezpečení komunikací do potřeb železnice, prTS 50701. Článek ji charakterizuje.
Název v anglickém jazyce
Standardization of communication security train-control centre
Popis výsledku anglicky
The railway infrastructure is a SoS (System of Systems) and it consists of many different parts. These subsystems tend to be connected both physically and through communication technologies. Ensuring the safe links among between subsystems is then a key task to preventing risks associated with intersystem links. The railway has also the status of Critical Infrastructure. Protecting the critical parts of rail infrastructure is one of the fundamental objectives of national security. The national railroad includes its structural components and a system of management, and organization of rail traffic in relation to the European rail network. In order to ensure the safety of the railway as a cyber-physical system, it is necessary to set a minimum of requirements that should govern be managed by all systems. Also, there are important are the procedures by which minimum requirements can be achieved, as well as the strengthening the of system security further. A variety of standards for all elements of the railway serves for this purpose, as well as for setting up the system. A new technical specification is being developed that translates the latest knowledge in communication security into the needs of the railway, prTS 50701. The article characterizes it.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Criscon 2020 – Krizové řízení a řešení krizových situací
ISBN
978-80-7454-957-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
152-161
Počet stran knihy
415
Název nakladatele
Knihovna UTB
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS kapitoly
—