Vyhodnocení vlivu turistiky, na tržní hodnotu nemovitých věcí v ČR, při oceňování nemovitostí s rezidenční funkcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F22%3APU143207" target="_blank" >RIV/00216305:26610/22:PU143207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyhodnocení vlivu turistiky, na tržní hodnotu nemovitých věcí v ČR, při oceňování nemovitostí s rezidenční funkcí
Popis výsledku v původním jazyce
Při zpracování znaleckého posudku, odhadu nebo ocenění jakékoliv nemovitosti, by mělo být přihlédnuto nejen k typu nemovitosti a účelu ocenění, ale také ke všem faktorům, které více či méně jejich hodnotu ovlivňují, anebo mohou ovlivňovat, a to takovým způsobem, aby byl sebemenší vliv zakomponován ve výsledku ocenění. Jedním z těchto vlivů je i turismus, a to z hlediska množství turistů, kteří tuto lokalitu navštíví. Vliv turistiky na tržní hodnotu rekreačních objektů, nemovitostí určených k ubytování a dalším komerčním účelům, již byl částečně zmapován. Ovšem vliv turistiky na tržní hodnotu nemovitostí s rezidenční funkcí, dosud zmapován nebyl a v současné době pro oceňování neexistují relevantní postupy, které by tento vliv dokázaly zhodnotit. Následující text obsahuje vyhodnocení jednoho, dosud velmi málo prozkoumaného, nemateriálního faktoru, který může ovlivňovat cenu nemovitostí.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the influence of tourism, on the market value of real estate in the Czech Republic, in valuation of real estate with residential function
Popis výsledku anglicky
In preparing an expert opinion, estimate or valuation of any real estate, account should be taken not only of the type of property and the purpose of the valuation, but also of all factors which more or less affect their value or may affect it, in such a way that the slightest influence is incorporated. as a result of the award. One of these influences is tourism, in terms of the number of tourists who visit this locality. The impact of tourism on the market value of recreational facilities, residential real estate and other commercial purposes has already been partially mapped. However, the impact of tourism on the market value of residential properties has not yet been mapped and there are currently no relevant valuation procedures that can assess this impact. The following text contains an evaluation of one, as yet very little explored, intangible factor that may affect the price of real estate.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50201 - Economic Theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů