Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methodology for estimation of residual stresses in hardened railway axle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F19%3APU140157" target="_blank" >RIV/00216305:26620/19:PU140157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2020.01.084" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2020.01.084</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2020.01.084" target="_blank" >10.1016/j.prostr.2020.01.084</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methodology for estimation of residual stresses in hardened railway axle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Residual stresses play an important role in propagation of potential fatigue cracks and they influence residual fatigue lifetime of railway axles. Essential step for assessment of residual fatigue lifetimes of railway axles is determination of magnitudes and distribution of residual stress in axle. This paper deals with determination of tangential residual stress in hardened railway axle made of EA4T steel. The tangential stress is obtained from difference between uncut and cut slit ring specimens, which are manufactured from considered railway axle. Then, based on theory of curved beams, stress distribution in the cylindrical specimen is calculated. Finally, results from slit ring method are compared with results of neutron and x-ray diffraction.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for estimation of residual stresses in hardened railway axle

  • Popis výsledku anglicky

    Residual stresses play an important role in propagation of potential fatigue cracks and they influence residual fatigue lifetime of railway axles. Essential step for assessment of residual fatigue lifetimes of railway axles is determination of magnitudes and distribution of residual stress in axle. This paper deals with determination of tangential residual stress in hardened railway axle made of EA4T steel. The tangential stress is obtained from difference between uncut and cut slit ring specimens, which are manufactured from considered railway axle. Then, based on theory of curved beams, stress distribution in the cylindrical specimen is calculated. Finally, results from slit ring method are compared with results of neutron and x-ray diffraction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20306 - Audio engineering, reliability analysis

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Structural Integrity

  • ISBN

    978-80-214-5760-7

  • ISSN

    2452-3216

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    185-190

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku