Elektromobil VUT SUPER EL II
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26640%2F11%3APR26028" target="_blank" >RIV/00216305:26640/11:PR26028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Elektromobil VUT SUPER EL II
Popis výsledku v původním jazyce
Maximální dojezd elektromobilu na podvozku Škoda Superb II je 220km mimo dálnici nebo 170km na dálnici.Zavazadlový prostor zústal zachován. Hmotnost vozu je stejná jako u dieselové verze. Elektromobil využívá centrální třífázový elektrický střídavý asynchronní motor s kotvou nakrátko od výrobce Siemens. Elektromotor je chlazen vodou z původního chladiče spalovacího motoru a je přes laserově vyřezanou přírubu napojen na spojku a manuální šestistupňovou převodovku. Elektromotor poskytuje trvalý výkon 35kWpři 3500 tis. otáček. Díky kvalitnímu chlazení je schopen výkonu 70 až 100kW po dobu akcelerace vozidla z 0 na 165km/h. Elektromotor je řízen speciálně vyvinutým frekvenčním měničem s napájecím napětím 350V z akumulátoru. Frekvenční měnič je vybaven vektorovým řízením a plynulou rekuperací, která je řízena akceleračním pedálem a brzdovým pedálem. Rekuperace je automaticky deaktivována při sešlápnutí spojky a aktivaci systému ABS.Elektrický okruh 12V napájí veškeré obvyklé elektrické spo
Název v anglickém jazyce
Electric car VUT SUPER EL II
Popis výsledku anglicky
The electric limusine based on Skoda Superb II plaform with 220km autonomy in county or city, 170km on the highway. Maximum speed is 170km/h. Contain 95 LiFePO4 cells with BMS. The electric car is equipped with ABS, electric power steering, electric power-assisted braking and electric heating. Developer team is preparing the possibility of electric air conditioning - heat pump.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VUT SUPEREL
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Uzavřeny smlouvy: Škoda Auto a.s. IČ 00177041 ze dne 17.7.2009 číslo smlouvy 0670000 03093, EVC Group s.r.o. IČ 27720870 ze dne 6.3.2009 číslo 0470010 02630 Siemens s.r.o. IČ 00268577 dne 5.9.2011 číslo smlouvy 0670000 06807 Ensto Czech, s.r.o. IČ 25770268 ze dne 15.11.2011 číslo 0670010 07098
Ekonomické parametry
Společnost Škoda Auto zprovoznila flotilu testovacích elektromobilů na bázi Škoda Octavie green-e-line. Společnost EVC Group nabízí přestavbu vozidla Skoda Superb pod označením EVC S7electric. Společnost Siemens provedla testování elektromotoru Siemens vtomoto vozidle v Mohelnickém závodu. Společnost ENSTO Czech nabízí nabíjecí stojany kompatibilní s tímto elektromobilem.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
CVIS Oddělení hospodářskosprávní
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—