Dvě cesty ke třetí roli vysokých škol. Srovnání konceptualizace OECD a UNESCO Dvě cesty ke třetí roli vysokých škol. Srovnání konceptualizace OECD a UNESCO
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F10%3A%230000163" target="_blank" >RIV/00237752:_____/10:#0000163 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dvě cesty ke třetí roli vysokých škol. Srovnání konceptualizace OECD a UNESCO Dvě cesty ke třetí roli vysokých škol. Srovnání konceptualizace OECD a UNESCO
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je popsat pojetí třetí role vysokých škol v dokumentech mezinárodních organizací OECD a UNESCO týkajících se veřejné vzdělávací politiky a provést komparativní analýzu těchto pojetí. Juxtapozice těchto dvou konkurujících si pohledů pak budezákladem pro dílčí cíl studie, jímž je zhodnocení pojetí třetí role v českých strategických dokumentech týkajících se terciárního vzdělávání (konkrétně v Dlouhodobém záměru Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy 2011-16 a v tzv. Bílé knize terciárního vzdělávání).
Název v anglickém jazyce
Third role of universities. Comparative study of OECD and UNESCO conceptualisations.
Popis výsledku anglicky
The article presents a review of several differing conceptualizations of so called third role of higher education institutions. It particularly concentrates on the third role pronouncement by international organizations focusing on educational policy - OECD, European Union and UNESCO. Conceptualizations are described, analyzed and compared. Finally the conceptualization of the third role in the Czech strategic documents focused on tertiary education is analyzed (Dlouhodobý záměr Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy; Bílá kniha terciárního vzdělávání) in the light of the the results of the previous comparation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—