Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The third mission of higher education institutions: conceptual framework and application in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F11%3A%230000183" target="_blank" >RIV/00237752:_____/11:#0000183 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/21568235.2012.662835" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/21568235.2012.662835</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/21568235.2012.662835" target="_blank" >10.1080/21568235.2012.662835</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The third mission of higher education institutions: conceptual framework and application in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article summarizes the process of conceptualizing the third mission of higher education institutions. First, the relevant changes in the socio-economical context of higher education are enumerated and institutional responses are described. Next, themain trends in defining the third mission are delineated, and the ways in which the various concepts differ are outlined. A conceptual framework for the third mission is presented, and consists of three dimensions: enterprising, innovative, and social/civic. Considering the three dimensions as the basis for efforts to evaluate higher education institutions, indicators based on contemporary research are then assigned to the framework. Finally, based on the example of Czech higher education, the nationalapproach to the third mission and practical possibilities of data collection within the generated conceptual framework in the Czech higher education are estimated.

  • Název v anglickém jazyce

    The third mission of higher education institutions: conceptual framework and application in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This article summarizes the process of conceptualizing the third mission of higher education institutions. First, the relevant changes in the socio-economical context of higher education are enumerated and institutional responses are described. Next, themain trends in defining the third mission are delineated, and the ways in which the various concepts differ are outlined. A conceptual framework for the third mission is presented, and consists of three dimensions: enterprising, innovative, and social/civic. Considering the three dimensions as the basis for efforts to evaluate higher education institutions, indicators based on contemporary research are then assigned to the framework. Finally, based on the example of Czech higher education, the nationalapproach to the third mission and practical possibilities of data collection within the generated conceptual framework in the Czech higher education are estimated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Journal of Higher Education

  • ISSN

    2156-8235

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    315-331

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus