Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Regional Development: Lifelong Learning as a Priority in Norway and the Czech Republic?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0060-x" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0060-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0060-x" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0060-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Regional Development: Lifelong Learning as a Priority in Norway and the Czech Republic?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lifelong learning (LLL) as part of the third mission agenda of higher education institutions (HEIs) has been prioritized yet understudied, especially regarding the implementation of supranational and national LLL strategies in institutional third mission arrangements. Addressing this limitation, the current paper aims at analyzing strategic approaches toward the institutionalization of LLL in the Czech Republic (CR) andNorway (NOR), with implications for HEIs in the Vysocˇina region (CR) and Agder region (NOR). More specifically, we comparatively explore the underlying characteristics of system-level LLL strategies and the extent to which those spill into the development policies of Vysocˇina and Agder as carried out by the regions’ HEIs and regional administrations. Utilizing a mixed approach methodologically and conceptually building on models of LLL by Schuetze and Casey (2006), our findings show different national approaches and aims of LLL; NOR is a close-to-open society model, and CR is closer to a human capital model. Nevertheless, LLL practices are rather similar in both countries, and they do tend to be only partial

  • Název v anglickém jazyce

    Regional Development: Lifelong Learning as a Priority in Norway and the Czech Republic?

  • Popis výsledku anglicky

    Lifelong learning (LLL) as part of the third mission agenda of higher education institutions (HEIs) has been prioritized yet understudied, especially regarding the implementation of supranational and national LLL strategies in institutional third mission arrangements. Addressing this limitation, the current paper aims at analyzing strategic approaches toward the institutionalization of LLL in the Czech Republic (CR) andNorway (NOR), with implications for HEIs in the Vysocˇina region (CR) and Agder region (NOR). More specifically, we comparatively explore the underlying characteristics of system-level LLL strategies and the extent to which those spill into the development policies of Vysocˇina and Agder as carried out by the regions’ HEIs and regional administrations. Utilizing a mixed approach methodologically and conceptually building on models of LLL by Schuetze and Casey (2006), our findings show different national approaches and aims of LLL; NOR is a close-to-open society model, and CR is closer to a human capital model. Nevertheless, LLL practices are rather similar in both countries, and they do tend to be only partial

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education Policy

  • ISSN

    0952-8733

  • e-ISSN

    1740-3863

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    499-516

  • Kód UT WoS článku

    000416087400007

  • EID výsledku v databázi Scopus