Regional Development: Lifelong Learning as a Priority in Norway and the Czech Republic?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0060-x" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0060-x</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0060-x" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0060-x</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Regional Development: Lifelong Learning as a Priority in Norway and the Czech Republic?
Popis výsledku v původním jazyce
Lifelong learning (LLL) as part of the third mission agenda of higher education institutions (HEIs) has been prioritized yet understudied, especially regarding the implementation of supranational and national LLL strategies in institutional third mission arrangements. Addressing this limitation, the current paper aims at analyzing strategic approaches toward the institutionalization of LLL in the Czech Republic (CR) andNorway (NOR), with implications for HEIs in the Vysocˇina region (CR) and Agder region (NOR). More specifically, we comparatively explore the underlying characteristics of system-level LLL strategies and the extent to which those spill into the development policies of Vysocˇina and Agder as carried out by the regions’ HEIs and regional administrations. Utilizing a mixed approach methodologically and conceptually building on models of LLL by Schuetze and Casey (2006), our findings show different national approaches and aims of LLL; NOR is a close-to-open society model, and CR is closer to a human capital model. Nevertheless, LLL practices are rather similar in both countries, and they do tend to be only partial
Název v anglickém jazyce
Regional Development: Lifelong Learning as a Priority in Norway and the Czech Republic?
Popis výsledku anglicky
Lifelong learning (LLL) as part of the third mission agenda of higher education institutions (HEIs) has been prioritized yet understudied, especially regarding the implementation of supranational and national LLL strategies in institutional third mission arrangements. Addressing this limitation, the current paper aims at analyzing strategic approaches toward the institutionalization of LLL in the Czech Republic (CR) andNorway (NOR), with implications for HEIs in the Vysocˇina region (CR) and Agder region (NOR). More specifically, we comparatively explore the underlying characteristics of system-level LLL strategies and the extent to which those spill into the development policies of Vysocˇina and Agder as carried out by the regions’ HEIs and regional administrations. Utilizing a mixed approach methodologically and conceptually building on models of LLL by Schuetze and Casey (2006), our findings show different national approaches and aims of LLL; NOR is a close-to-open society model, and CR is closer to a human capital model. Nevertheless, LLL practices are rather similar in both countries, and they do tend to be only partial
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Higher Education Policy
ISSN
0952-8733
e-ISSN
1740-3863
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
499-516
Kód UT WoS článku
000416087400007
EID výsledku v databázi Scopus
—