Outsiders or Leaders? The Role of Higher Education Institutions in the Development of Peripheral Regions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0065-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0065-5</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0065-5" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0065-5</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Outsiders or Leaders? The Role of Higher Education Institutions in the Development of Peripheral Regions
Popis výsledku v původním jazyce
Policy makers’ interest in higher education institutions (HEIs) as instruments for regional development has increased in recent years, but evidence on the role of HEIs in peripheral regions remains unclear. In this article, we focus on the actual practices of HEIs in such regions. Specifically, we combine theories on the roles of HEIs and regional leadership in a case study of four HEIs (two in the Czech Republic and two in Norway) and their engagement in the development of their host regions. Our analysis shows that the HEIs engage in their host regions through their primary mission of teaching.
Název v anglickém jazyce
Outsiders or Leaders? The Role of Higher Education Institutions in the Development of Peripheral Regions
Popis výsledku anglicky
Policy makers’ interest in higher education institutions (HEIs) as instruments for regional development has increased in recent years, but evidence on the role of HEIs in peripheral regions remains unclear. In this article, we focus on the actual practices of HEIs in such regions. Specifically, we combine theories on the roles of HEIs and regional leadership in a case study of four HEIs (two in the Czech Republic and two in Norway) and their engagement in the development of their host regions. Our analysis shows that the HEIs engage in their host regions through their primary mission of teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Higher Education Policy
ISSN
0952-8733
e-ISSN
1740-3863
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
463-479
Kód UT WoS článku
000416087400005
EID výsledku v databázi Scopus
—