Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Outsiders or Leaders? The Role of Higher Education Institutions in the Development of Peripheral Regions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0065-5" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0065-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0065-5" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0065-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Outsiders or Leaders? The Role of Higher Education Institutions in the Development of Peripheral Regions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Policy makers’ interest in higher education institutions (HEIs) as instruments for regional development has increased in recent years, but evidence on the role of HEIs in peripheral regions remains unclear. In this article, we focus on the actual practices of HEIs in such regions. Specifically, we combine theories on the roles of HEIs and regional leadership in a case study of four HEIs (two in the Czech Republic and two in Norway) and their engagement in the development of their host regions. Our analysis shows that the HEIs engage in their host regions through their primary mission of teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Outsiders or Leaders? The Role of Higher Education Institutions in the Development of Peripheral Regions

  • Popis výsledku anglicky

    Policy makers’ interest in higher education institutions (HEIs) as instruments for regional development has increased in recent years, but evidence on the role of HEIs in peripheral regions remains unclear. In this article, we focus on the actual practices of HEIs in such regions. Specifically, we combine theories on the roles of HEIs and regional leadership in a case study of four HEIs (two in the Czech Republic and two in Norway) and their engagement in the development of their host regions. Our analysis shows that the HEIs engage in their host regions through their primary mission of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education Policy

  • ISSN

    0952-8733

  • e-ISSN

    1740-3863

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    463-479

  • Kód UT WoS článku

    000416087400005

  • EID výsledku v databázi Scopus