What are the Cultural Preconditions of Universities’ Regional Engagement? Towards a Disciplinary Sensitive Model of the University–Region Interface
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000004" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0056-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0056-6</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0056-6" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0056-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
What are the Cultural Preconditions of Universities’ Regional Engagement? Towards a Disciplinary Sensitive Model of the University–Region Interface
Popis výsledku v původním jazyce
This paper explores the relationship between disciplinary and organisational cultures and regional engagement. Disciplinary and organisational dimensions are key factors of academic identity and have a crucial impact on the ability of higher education institutions to actively engage within regional actors. The analysis builds on empirical data from selected Czech and Norwegian case higher education institutions. We call into question the conjecture that only specific organisational settings and incentive mechanisms — the formal structural side of higher education institutions — lead to better interactions between HEIs and regions. We conclude by arguing that informal tacit dimensions (that we conceptualise as epistemological orientations and disciplinary values and postures) are also important in understanding the dynamics of university regional engagement.
Název v anglickém jazyce
What are the Cultural Preconditions of Universities’ Regional Engagement? Towards a Disciplinary Sensitive Model of the University–Region Interface
Popis výsledku anglicky
This paper explores the relationship between disciplinary and organisational cultures and regional engagement. Disciplinary and organisational dimensions are key factors of academic identity and have a crucial impact on the ability of higher education institutions to actively engage within regional actors. The analysis builds on empirical data from selected Czech and Norwegian case higher education institutions. We call into question the conjecture that only specific organisational settings and incentive mechanisms — the formal structural side of higher education institutions — lead to better interactions between HEIs and regions. We conclude by arguing that informal tacit dimensions (that we conceptualise as epistemological orientations and disciplinary values and postures) are also important in understanding the dynamics of university regional engagement.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Higher Education Policy
ISSN
0952-8733
e-ISSN
1740-3863
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
517-532
Kód UT WoS článku
000416087400008
EID výsledku v databázi Scopus
—