Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What are the Cultural Preconditions of Universities’ Regional Engagement? Towards a Disciplinary Sensitive Model of the University–Region Interface

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000004" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0056-6" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0056-6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0056-6" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0056-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What are the Cultural Preconditions of Universities’ Regional Engagement? Towards a Disciplinary Sensitive Model of the University–Region Interface

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the relationship between disciplinary and organisational cultures and regional engagement. Disciplinary and organisational dimensions are key factors of academic identity and have a crucial impact on the ability of higher education institutions to actively engage within regional actors. The analysis builds on empirical data from selected Czech and Norwegian case higher education institutions. We call into question the conjecture that only specific organisational settings and incentive mechanisms — the formal structural side of higher education institutions — lead to better interactions between HEIs and regions. We conclude by arguing that informal tacit dimensions (that we conceptualise as epistemological orientations and disciplinary values and postures) are also important in understanding the dynamics of university regional engagement.

  • Název v anglickém jazyce

    What are the Cultural Preconditions of Universities’ Regional Engagement? Towards a Disciplinary Sensitive Model of the University–Region Interface

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the relationship between disciplinary and organisational cultures and regional engagement. Disciplinary and organisational dimensions are key factors of academic identity and have a crucial impact on the ability of higher education institutions to actively engage within regional actors. The analysis builds on empirical data from selected Czech and Norwegian case higher education institutions. We call into question the conjecture that only specific organisational settings and incentive mechanisms — the formal structural side of higher education institutions — lead to better interactions between HEIs and regions. We conclude by arguing that informal tacit dimensions (that we conceptualise as epistemological orientations and disciplinary values and postures) are also important in understanding the dynamics of university regional engagement.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education Policy

  • ISSN

    0952-8733

  • e-ISSN

    1740-3863

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    517-532

  • Kód UT WoS článku

    000416087400008

  • EID výsledku v databázi Scopus