Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University Complexity and Regional Development in the Periphery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/18:10386859

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-78643-8_1" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-78643-8_1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University Complexity and Regional Development in the Periphery

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education institutions (HEIs) located in peripheral areas tend to struggle when it comes to attracting talented students, staff, and competitive funding, and they often lack in-house research capacity, which limits the developmental roles they can play in their host regions. This, in turn, generates a set of internal and external tensions that universities need to address in their quests for legitimate places in the increasingly competitive domestic and international higher education field, as well as in their immediate geographic surroundings. Building on earlier work in the field, combining seminal insights from organisational and higher education studies, this chapter provides a broad conceptual framework against which the case studies that form the bulk of this volume can be assessed and interpreted. In addition, the chapter provides a brief snapshot of the case regions and HEIs.

  • Název v anglickém jazyce

    University Complexity and Regional Development in the Periphery

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education institutions (HEIs) located in peripheral areas tend to struggle when it comes to attracting talented students, staff, and competitive funding, and they often lack in-house research capacity, which limits the developmental roles they can play in their host regions. This, in turn, generates a set of internal and external tensions that universities need to address in their quests for legitimate places in the increasingly competitive domestic and international higher education field, as well as in their immediate geographic surroundings. Building on earlier work in the field, combining seminal insights from organisational and higher education studies, this chapter provides a broad conceptual framework against which the case studies that form the bulk of this volume can be assessed and interpreted. In addition, the chapter provides a brief snapshot of the case regions and HEIs.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Higher Education and Regional Development: Tales from Northern and Central Europe

  • ISBN

    978-3-319-78642-1

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-21

  • Počet stran knihy

    216

  • Název nakladatele

    Palgrave

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly