Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Between Rigour and Regional Relevance? Conceptualising Tensions in University Engagement for Socio-Economic Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F17%3AN0000006" target="_blank" >RIV/00237752:_____/17:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0061-9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0061-9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1057/s41307-017-0061-9" target="_blank" >10.1057/s41307-017-0061-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Between Rigour and Regional Relevance? Conceptualising Tensions in University Engagement for Socio-Economic Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Universities should place delivering societal benefits centrally within their strategicdecision-making. But this comes at a time when universities face extensive pressures to transform every aspect of their institutional existence, raising questions about whether the third mission can ever truly be a strategic objective for higher education. To understand this tension, this paper explores the ways in which national higher education policies frame the strategic latitude that universities enjoy to engage with regional partners in teaching and research activities. Presenting case studies from the Czech Republic and Norway, the paper reveals that the space for regional engagement issqueezed at every stage as universities seek to implement national directives whilst remaining true to their regional roots. We conclude by arguing better understanding the regional mission requires better understanding the processes by which regional engagement is framed as un-prestigious by wider policy fields.

  • Název v anglickém jazyce

    Between Rigour and Regional Relevance? Conceptualising Tensions in University Engagement for Socio-Economic Development

  • Popis výsledku anglicky

    Universities should place delivering societal benefits centrally within their strategicdecision-making. But this comes at a time when universities face extensive pressures to transform every aspect of their institutional existence, raising questions about whether the third mission can ever truly be a strategic objective for higher education. To understand this tension, this paper explores the ways in which national higher education policies frame the strategic latitude that universities enjoy to engage with regional partners in teaching and research activities. Presenting case studies from the Czech Republic and Norway, the paper reveals that the space for regional engagement issqueezed at every stage as universities seek to implement national directives whilst remaining true to their regional roots. We conclude by arguing better understanding the regional mission requires better understanding the processes by which regional engagement is framed as un-prestigious by wider policy fields.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Higher Education Policy

  • ISSN

    0952-8733

  • e-ISSN

    1740-3863

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    443-462

  • Kód UT WoS článku

    000416087400004

  • EID výsledku v databázi Scopus