Názory akademických pracovníků na pozitivní i negativní zkušenosti, které přinesla do vysokoškolské výuky koronavirová epidemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F20%3AN0000004" target="_blank" >RIV/00237752:_____/20:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2021/01/N%C3%A1zory-akademick%C3%BDch-pracovn%C3%ADk%C5%AF-na-pozitivn%C3%AD-i-negativn%C3%AD-zku%C5%A1enosti-kter%C3%A9-p%C5%99inesla-do-vysoko%C5%A1kolsk%C3%A9-v%C3%BDuky-koronavirov%C3%A1-epidemie.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2021/01/N%C3%A1zory-akademick%C3%BDch-pracovn%C3%ADk%C5%AF-na-pozitivn%C3%AD-i-negativn%C3%AD-zku%C5%A1enosti-kter%C3%A9-p%C5%99inesla-do-vysoko%C5%A1kolsk%C3%A9-v%C3%BDuky-koronavirov%C3%A1-epidemie.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Názory akademických pracovníků na pozitivní i negativní zkušenosti, které přinesla do vysokoškolské výuky koronavirová epidemie
Popis výsledku v původním jazyce
Zpráva z výzkumu zveřejněná v časopise Aula byla postavena na prezentaci hlavních zjištění výzkumné sond, jejímž cílem bylo zjistit, jak byly vnímány hlavní pozitivní i negativní dopady zavedení on-line vzdělávání na vybraných fakultách vysokých škol, konkrétně na Fakultě strojní a Fakultě dopravní Českého vysokého učení v Praze (ČVUT), Fakultě strojní Západočeské univerzity v Plzni (ZČU) a Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy (UK)). Zvolili jsme formu dotazníkové sondy a pro tento účel jsme zpracovali následující tři otázky: 1. Jaká opatření jste zavedli a jaké metody jste využívali ve výuce, zejména v prvních ročnících, v době nouzového stavu vyvolaného koronavirovou epidemií? 2. Pokud jste učil(a) v prvním ročníku, bylo potřeba studentům věnovat speciální pozornost? Snažili jste se jim výuku oproti studentům vyšších ročníků nějak přizpůsobit? 3. Jaké dobré případně špatné zkušenosti jste v této době získali? Otázky byly zaslány proděkanům pro studium na vybraných fakultách, požádali jsme je o jejich názor a dále o to, aby o odpovědi požádali ještě několik dalších vyučujících, kteří se na výuce v prvních ročnících podíleli. Dotazníkovou sondu jsme s využitím stejných otázek v průběhu podzimu 2020 doplnili řadou rozhovorů s akademickými pracovníky z partnerských fakult.
Název v anglickém jazyce
Opinions of academic staff on the positive and negative experiences that the coronavirus epidemic brought to higher education
Popis výsledku anglicky
The research report published in the journal Aula was based on the presentation of the main findings from the research probes, which aimed to find out what are main positive or negative impacts of the introduction of online education at selected faculties of universities, namely the Faculty of Mechanical Engineering and the Faculty of Transport of the Czech University in Prague (CTU), the Faculty of Mechanical Engineering of the University of West Bohemia in Pilsen (UWB) and the Faculty of Humanities of Charles University (UK)). We chose the form of a short questionnaire and for this purpose we worked on the following three questions: 1. What measures have you put in place and what methods have you used in teaching, especially for the first year students, during an emergency state caused by a coronavirus epidemic? 2. If you taught in the first year, did students need special attention? Did you try to adapt their teaching to them compared to more experienced students? 3. What good or bad experiences did you gain during this time? The questions were sent to the vice-deans for studies at selected faculties, we asked them for their opinion and also for opinions of other teachers/academicians who took part in teaching in the first year students. Using the same questions, we supplemented the questionnaire probe during the autumn of 2020 with a series of interviews with academic staff from partner faculties.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000219" target="_blank" >TL01000219: Studijní neúspěšnost s ohledem na přechod ze střední na vysokou školu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů