Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Názory akademických pracovníků na pozitivní i negativní zkušenosti, které přinesla do vysokoškolské výuky koronavirová epidemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F20%3AN0000004" target="_blank" >RIV/00237752:_____/20:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2021/01/N%C3%A1zory-akademick%C3%BDch-pracovn%C3%ADk%C5%AF-na-pozitivn%C3%AD-i-negativn%C3%AD-zku%C5%A1enosti-kter%C3%A9-p%C5%99inesla-do-vysoko%C5%A1kolsk%C3%A9-v%C3%BDuky-koronavirov%C3%A1-epidemie.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2021/01/N%C3%A1zory-akademick%C3%BDch-pracovn%C3%ADk%C5%AF-na-pozitivn%C3%AD-i-negativn%C3%AD-zku%C5%A1enosti-kter%C3%A9-p%C5%99inesla-do-vysoko%C5%A1kolsk%C3%A9-v%C3%BDuky-koronavirov%C3%A1-epidemie.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Názory akademických pracovníků na pozitivní i negativní zkušenosti, které přinesla do vysokoškolské výuky koronavirová epidemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zpráva z výzkumu zveřejněná v časopise Aula byla postavena na prezentaci hlavních zjištění výzkumné sond, jejímž cílem bylo zjistit, jak byly vnímány hlavní pozitivní i negativní dopady zavedení on-line vzdělávání na vybraných fakultách vysokých škol, konkrétně na Fakultě strojní a Fakultě dopravní Českého vysokého učení v Praze (ČVUT), Fakultě strojní Západočeské univerzity v Plzni (ZČU) a Fakultě humanitních studií Univerzity Karlovy (UK)). Zvolili jsme formu dotazníkové sondy a pro tento účel jsme zpracovali následující tři otázky: 1. Jaká opatření jste zavedli a jaké metody jste využívali ve výuce, zejména v prvních ročnících, v době nouzového stavu vyvolaného koronavirovou epidemií? 2. Pokud jste učil(a) v prvním ročníku, bylo potřeba studentům věnovat speciální pozornost? Snažili jste se jim výuku oproti studentům vyšších ročníků nějak přizpůsobit? 3. Jaké dobré případně špatné zkušenosti jste v této době získali? Otázky byly zaslány proděkanům pro studium na vybraných fakultách, požádali jsme je o jejich názor a dále o to, aby o odpovědi požádali ještě několik dalších vyučujících, kteří se na výuce v prvních ročnících podíleli. Dotazníkovou sondu jsme s využitím stejných otázek v průběhu podzimu 2020 doplnili řadou rozhovorů s akademickými pracovníky z partnerských fakult.

  • Název v anglickém jazyce

    Opinions of academic staff on the positive and negative experiences that the coronavirus epidemic brought to higher education

  • Popis výsledku anglicky

    The research report published in the journal Aula was based on the presentation of the main findings from the research probes, which aimed to find out what are main positive or negative impacts of the introduction of online education at selected faculties of universities, namely the Faculty of Mechanical Engineering and the Faculty of Transport of the Czech University in Prague (CTU), the Faculty of Mechanical Engineering of the University of West Bohemia in Pilsen (UWB) and the Faculty of Humanities of Charles University (UK)). We chose the form of a short questionnaire and for this purpose we worked on the following three questions: 1. What measures have you put in place and what methods have you used in teaching, especially for the first year students, during an emergency state caused by a coronavirus epidemic? 2. If you taught in the first year, did students need special attention? Did you try to adapt their teaching to them compared to more experienced students? 3. What good or bad experiences did you gain during this time? The questions were sent to the vice-deans for studies at selected faculties, we asked them for their opinion and also for opinions of other teachers/academicians who took part in teaching in the first year students. Using the same questions, we supplemented the questionnaire probe during the autumn of 2020 with a series of interviews with academic staff from partner faculties.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000219" target="_blank" >TL01000219: Studijní neúspěšnost s ohledem na přechod ze střední na vysokou školu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů