VYSOKOŠKOLSKÉ PORADENSTVÍ V ČR Mezi strategií a realitou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F22%3AN0000004" target="_blank" >RIV/00237752:_____/22:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/vysokoskolske-poradenstvi-v-cr_mezi-strategii-a-realitou_filip-blaha.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/vysokoskolske-poradenstvi-v-cr_mezi-strategii-a-realitou_filip-blaha.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYSOKOŠKOLSKÉ PORADENSTVÍ V ČR Mezi strategií a realitou
Popis výsledku v původním jazyce
I když hlavní regulátor (MŠMT) akceptuje potřebu lepšího financování poradenských aktivit, stále chybí širší konsensus mezi zainteresovanými aktéry, který by vysokoškolské poradenství zbavil nálepky pouhé „další povinnosti“ vysokých škol a učinil z něj jeden z centrálních pilířů zajišťování kvality a efektivnosti vysokoškolského vzdělávání. Na příkladu přechodu studenta ze střední na vysokou školu jsme si ukázali, že aby poradenství bylo schopné reagovat na aktuální výzvy, potřebuje nejen dostatečné finanční zajištění, ale i podporu ze strany vedení škol. Aby se konkrétní poradenské centrum mohlo rozvíjet, je tato podpora nezbytná, protože poradenská činnost má přímý vliv na to, jak bude vysoká škola ve své vzdělávací strategii úspěšná: Kolik a jaké obory se jí podaří akreditovat? Osloví dostatečné množství uchazečů o studium? Podaří se většině z nich studium absolvovat? Jak odbourat případné sociální, ekonomické či zdravotní bariéry, které by mohly někomu bránit ve studiu? A s tím související: jak zajistit kvalitu studia?
Název v anglickém jazyce
Counseling in higher education in the Czech Republic: Between strategy and reality
Popis výsledku anglicky
Although the main regulator (the Ministry of Education,Youth and Sports) accepts the need for better funding of counselling activities, there is still a lack of a broader consensus among stakeholders that would remove the label of higher education counselling as just "another obligation" of universities and make it one of the central pillars of quality assurance and efficiency of higher education. Using the example of a student's transition from high school to university, we have shown that for counselling to be able to respond to the current challenges, it needs not only sufficient financial provision but also support from school management. In order for a particular counselling centre to develop, this support is essential, because counselling activities have a direct impact on how successful a college will be in its educational strategy: how many and what courses will it be able to accredit? Will it reach a sufficient number of applicants? Will most of them succeed in completing their studies? How to break down any social, economic or health barriers that might prevent some from studying? And related to this: how to ensure the quality of the study?
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
20
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
Fridrich Ebert Stiftung
Verze
—