Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VYSOKOŠKOLSKÉ PORADENSTVÍ V ČR Mezi strategií a realitou

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F22%3AN0000004" target="_blank" >RIV/00237752:_____/22:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/vysokoskolske-poradenstvi-v-cr_mezi-strategii-a-realitou_filip-blaha.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/vysokoskolske-poradenstvi-v-cr_mezi-strategii-a-realitou_filip-blaha.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VYSOKOŠKOLSKÉ PORADENSTVÍ V ČR Mezi strategií a realitou

  • Popis výsledku v původním jazyce

    I když hlavní regulátor (MŠMT) akceptuje potřebu lepšího financování poradenských aktivit, stále chybí širší konsensus mezi zainteresovanými aktéry, který by vysokoškolské poradenství zbavil nálepky pouhé „další povinnosti“ vysokých škol a učinil z něj jeden z centrálních pilířů zajišťování kvality a efektivnosti vysokoškolského vzdělávání. Na příkladu přechodu studenta ze střední na vysokou školu jsme si ukázali, že aby poradenství bylo schopné reagovat na aktuální výzvy, potřebuje nejen dostatečné finanční zajištění, ale i podporu ze strany vedení škol. Aby se konkrétní poradenské centrum mohlo rozvíjet, je tato podpora nezbytná, protože poradenská činnost má přímý vliv na to, jak bude vysoká škola ve své vzdělávací strategii úspěšná: Kolik a jaké obory se jí podaří akreditovat? Osloví dostatečné množství uchazečů o studium? Podaří se většině z nich studium absolvovat? Jak odbourat případné sociální, ekonomické či zdravotní bariéry, které by mohly někomu bránit ve studiu? A s tím související: jak zajistit kvalitu studia?

  • Název v anglickém jazyce

    Counseling in higher education in the Czech Republic: Between strategy and reality

  • Popis výsledku anglicky

    Although the main regulator (the Ministry of Education,Youth and Sports) accepts the need for better funding of counselling activities, there is still a lack of a broader consensus among stakeholders that would remove the label of higher education counselling as just "another obligation" of universities and make it one of the central pillars of quality assurance and efficiency of higher education. Using the example of a student's transition from high school to university, we have shown that for counselling to be able to respond to the current challenges, it needs not only sufficient financial provision but also support from school management. In order for a particular counselling centre to develop, this support is essential, because counselling activities have a direct impact on how successful a college will be in its educational strategy: how many and what courses will it be able to accredit? Will it reach a sufficient number of applicants? Will most of them succeed in completing their studies? How to break down any social, economic or health barriers that might prevent some from studying? And related to this: how to ensure the quality of the study?

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    20

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Fridrich Ebert Stiftung

  • Verze